Anul acesta a adus o multitudine de provocări celor care conduc propriile afaceri. Dacă te numeri printre ei, probabil că ai întâmpinat dificultăți din cauza pandemiei, a restricțiilor, dar și a măsurilor haotice impuse de autorități. Finalul lui 2020 nu va fi deloc ușor și, de aceea, e bine să fii pregătit pentru ceea ce urmează. Cei care vor găsi un echilibru între preocuparea constantă pentru muncă și timpul acordat reflecției vor avea resursele necesare să înceapă un nou an cu o abordare optimistă.
Descoperă topul greșelilor pe care să le eviți la sfârșitul anului, dacă ești antreprenor
1. Nu uita să le oferi cadouri de sărbători angajaților.
Printre prioritățile tale trebuie să se numere grija față de resursele umane al afacerii. Dat fiind că nu vei mai putea organiza o petrecere de final de an, va trebui neapărat să găsești idei de cadouri de Crăciun pentru angajații tăi. Având în vedere că ultima perioadă a fost dificilă pentru zona de business, este posibil să nu-ți permiți acordarea primelor de iarnă. Însă, cei care lucrează pentru tine nu trebuie să se simtă neglijați sau abandonați. De aceea, este recomandat să le demonstrezi că sunt valoroși pentru bunul mers al afacerii. Alegerea cadourilor de Crăciun pentru angajați nu trebuie să fie o sarcină dificilă, ci trebuie să reflecte grija ta față de aceștia. Așadar, optează pentru atenții simple și elegante.
2. Nu neglija echilibrul dintre viața personală și cea profesională.
De asemenea, este obligatoriu să ai grijă de tine însuți. La final de an se adună o multitudine de probleme nerezolvate, sarcini de dus la bun sfârșit și documente care au nevoie de reevaluare. Dacă vrei să eviți un eventual burn out, atunci vei fi nevoit să știi când să spui stop obligațiilor de business și să te odihnești așa cum trebuie. Nu trebuie să privești pauza dintre ani cu vinovăție, ci ca pe o oportunitate de a căpăta perspectivă asupra perioadei care va urma. În plus, gândește-te la acest echilibru ca la un mod de viață pe termen lung, nu doar la final de an.
3. Nu uita să-ți planifici obiectivele pentru anul viitor.
Pentru ca 2021 să înceapă în mod eficient, îți poți trasa din timp acele obiective și planuri pe care dorești să le îndeplinești. Niciodată organizarea timpurie nu a dăunat în business. Cu cât vizualizezi mai bine cum ți-ai dori să arate anul următor pentru afacerea ta, cu atât ai mai multe șanse de reușită.
4. Nu face planuri rigide pe termen lung.
Cu toate acestea, dat fiind că actualul context este unul imprevizibil, va trebui să setezi obiective incremental. Criza sanitară și situația economică pot schimba regulile jocului în orice moment, așa că este bine să te aștepți la surprize care să-ți dea planurile peste cap. Chiar dacă ți-ai conturat o imagine despre 2021, fii pregătit ca lucrurile să se modifice la intervale scurte, cel puțin în prima parte a anului.
Așadar, ia în considerare aceste patru aspecte și nu repeta greșelile altor antreprenori. Anul viitor îți poate aduce multe reușite, dacă ești gata să faci față provocărilor.
Sursa foto: shutterstock.com