3.1 C
București
miercuri, 13 noiembrie 2024
AcasăLifestyleThe Room Showroom, un spațiu reprezentat de două antreprenoare curajoase

The Room Showroom, un spațiu reprezentat de două antreprenoare curajoase

Într-un decor boem, care-ți pune la picioare Bucureștiul de altădată, se află un loc special ce reunește creații ale designerilor români: designeri de îmbrăcăminte, încălțăminte din piele realizată pe comandă, genți din piele unicat și ediție limitată, bijuterii lucrate manual, mic mobilier și obiecte de design interior. The Room Showroom s-a născut din ecuația perfectă a unor idei pe care le-au avut Monica și Ioana, antreprenoare curajoase pentru care industria de producție și comerț nu este așa glamuroasă pe cât pare. Pasiunea face ca povestea să meargă mai departe și tot pasiunea poate desăvârși munca oricărui om. Ele au reușit!

S-a întâmplat în luna mai, anul 2018. Au deschis acest magazin din nevoia unui spațiu ca showroom pentru brand-ul „Muna“ ce-i aparține Monicăi Radu, iar Ioana Bica, fotograf de profesie, visa la un studio foto numai al ei: „Ne-am unit forțele și s-a născut The Room Showroom. Un spațiu care ne reprezintă și ne folosește ca ancoră pentru activitățile noastre. Inițial, pentru că Monica nu era în țară, am avut o încercare de colaborare cu un alt showroom pentru a face acest proiect într-o altă conjunctură și într-un spatiu care nu era în totalitate al nostru. Nu a fost o colaborare fericită, dar ne-a împins spre a continua ideea în mod independent, fără alte colaborări.“

Monica Radu a început să cocheteze cu tot ceea ce înseamnă croitorie dintr-o întâmplare. A început prin a modifica câteva haine din casă în ceva mult mai interesant. În anul 2004 deținea un magazin în centrul Bucureștiului, foarte mic dar foarte cool, cu haine confecționate în România, în fabrici din București și alte orașe. „Aveam pe vremea aceea colaborări și cu Angela International, actualul Papucei, producător de încălțăminte din Iași, dar și cu brand-ul Essenza, îmbrăcăminte din Iași și cu alte fabrici mici din București.“

Clientele îi cereau mereu ajustări la hainele pe care le achiziționau, iar apoi, Monica a realizat că ar putea avea propriul atelier de îmbrăcăminte. Spune că nu se consideră designer, simte că această muncă nu este deloc ușoară, dar a dovedit că este o luptătoare: „Bineînțeles că aș vrea să pot să fac totul altfel de la început. Este în continuare o relație love/hate pentru că această industrie nu este atât de glamuroasă pe cât se crede, chiar dacă te învârți între haine și femei fermecătoare.“, spune Monica Radu.

 

Pentru femeile care au personalitate, putere de decizie și îndrăzneala de a alege

A învățat că trebuie să păstrezi un echilibru între viziunea personală și cerere. „Doar designerii creează și dictează nevoia sau cererea în piață.“ Aici nu se referă la fast fashion și manipularea masei. Se referă strict la femeile care au suficientă personalitate și putere de decizie. Cele care nu au nevoie de aprobarea celor din jur pentru a fi așa cum simt.

„Pentru ele, noi, cei care creăm aceste piese, facem eforturi pe care nu toți le înțeleg sau pe care nu toți le cunosc. Ne dorim să mergem la job cu plăcere, chiar dacă
nu putem achita facturile mereu.“

The Room Showroom în-
seamnă totul pentru Monica și Ioana. Pot ține ștacheta sus într-o lume plină de shop-uri și boutique-uri înțesate de haine… Au dovedit că au toate instinctele unui antreprenor bun!

Omul sfințește locul, iar dacă faci din pasiune ceea ce faci nu are cum să nu iasă bine. Este greu și obositor să ții pasul cu tot ceea ce se întâmplă, dar ele știu să rămână pe poziție, fără să se abată de la drumul lor. Un atu a fost poate și faptul că aveau deja experiență și o aveau din ambele direcții – ca producător, pentru că atelierul ei o trans-
forma în producător, dar și pe partea comercială, pentru că exista deja experiența magazinelor proprii. Alte atuuri ar fi prețurile, care nu diferă de cele ale designerilor, marea varietate de produse și faptul că fiecare piesă vestimentară poate fi modificată astfel încât orice clientă să poarte, la final, exact ceea ce și-a dorit. Așadar, dacă visezi la o piesă din showroom, dar ai nevoie de mici ajustări, acest lucru este posibil.

 

Interacțiunea și avantajele unei colaborări cu alți designeri

Monica Radu ne spune că această interacțiune este extrem de importantă, dar există câteva neajunsuri, pentru că nu toată lumea recunoaște cât de important este să comunici cu toți colaboratorii, fie că sunt furnizori, sau cei care te reprezintă în fața clientului. Ioana este convinsă, la rândul ei, că prin astfel de colaborări imaginea lor crește – ele sunt cele care îi reprezintă și au grijă ca produsele lor să ajungă la client într-o lumină cât mai bună: „Prin noi ei își pot definitiva și îmbunătăți produsul astfel încât să îl putem livra la cele mai înalte standarde.“

 

Brand-uri pe carele vom regăsi în The Room Showroom

Monica a făcut o pasiune pentru brandul Ramelle, un designer din Bacău pe care îl vom regăsi în showroom. Îi place foarte mult Larisa Dragna, și la fel de speciali sunt Kenosis care au o poveste aparte, Koja, din Iași, care face unele dintre cele mai frumoase genți pe care le regăsim la noi în țară. Ioana se identifică și ea cu acest designer, iar altul pe care îl iubește la fel de mult este KoModa.

Veți regăsi foarte multe brand-uri în showroom (în jur de 20), iar cele două antreprenoare sunt mereu în căutarea unor noi designeri. Evident, pe lângă haine descoperi și accesorii: poșete elegante, încălțăminte, bijuterii, pălării.

„Brand-urile pe care noi le găzduim sunt destul de diferite. Facem tot posibilul să aducem designeri care pun cât mai mult accent pe țesăturile naturale, printuri deosebite, dar și croiuri atipice“, spune Ioana Bica.

 

Promovăm designeri români

Este cel mai mare showroom din București ca spațiu (100 mp), dar și ca număr de designeri. Funcționează cu program fix ca un magazin stradal, are și o platformă online. Este un showroom care îmbracă multe persoane publice – „Colaborăm cu mulți stiliști și îmbrăcăm multe persoane publice: oameni din tv, avem foarte multe colaborări cu principalii stiliști care se ocupă de vedetele de la noi și ne bucurăm foarte tare că putem, prin ei, să promovăm designerii români. Promovarea vine la pachet cu identitatea noastră si cu povestea pe care ne-am creat-o. Dar faptul că suntem un showroom mare, cu mulți designeri, cred că este un atu extrem de important,“ spun Monica și Ioana.

 

Colecții noi, accente de waxcotton din Africa

Își doresc să aibă mai mult timp să se focuseze pe brandul propriu, dar prioritar este showroom-ul. Vor face piese vestimentare care să le reprezinte, iar accentele vor fi puse pe waxcotton din Africa. Monica spune că este o persoană nostalgică și o influențează foarte mult locurile în care a călătorit. Așadar, Africa este inspirația colecției ce va urma.

 

Ce presupune să deschizi o afacere în România?

Este dificil să fii antreprenor în România. Monica și Ioana spun că începând de la deschiderea unei firme, cu tot ceea ce înseamnă acest lucru – autorizații necesare, casa de marcat, toate sunt ca mici piedici în calea celui ce dorește să prospere cu o afacere în România. „Totul durează mult și pare că mereu ni se face un favor pentru că sunt semnate niște acte. Noi nu ne-am aventurat în această afacere să ne plângem toată ziua, pentru că nu avem timp pentru asta. Am și uitat cât de dificil a fost și cred că cel mai bine este să ne concentrăm pe tot ce avem în acest moment. Cea mai dificilă a fost așteptarea. Așteptarea ca totul să fie gata și să putem porni la drum cu visul nostru.“  

Cele mai citite

România atinge cel mai mare preț al energiei din 2024, pe fondul producției scăzute de energie regenerabilă

Scăderea producției de energie solară, cauzată de lipsa luminii solare, a dus la un deficit de producție, ceea ce a crescut semnificativ prețul energiei România...

Legea Arendei în dezbatere: fermierii solicită măsuri urgente pentru stabilitate în agricultură

Doar 10% din suprafața agricolă a României este utilizată de proprietarii terenurilor, restul fiind arendat Legea Arendei a revenit în atenția publicului și a Parlamentului...

România are gata lotul pentru Campionatul European de handbal feminin din Austria, Ungaria și Elveția

Federaţia Română de Handbal a anunţat lotul feminin pentru Campionatul European - EHF EURO 2024, care va avea loc în perioada 28 noiembrie-15 decembrie...
Ultima oră
Pe aceeași temă