2.400 de reclamații depuse în prima jumătate a anului 2020 la Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) reprezintă o creștere cu 64% față de perioada similară din 2019. Creșterea petițiilor este legată de numărul mai mare de utilizatori într-o perioadă ce a cuprins două luni în care nu au avut voie să iasă din casă și au fost nevoiți să se folosească de mijloacele de comunicare electronică ori de serviciile poștale.
Din totalul reclamaţiilor primite de autoritate în primele șase luni, 50% au vizat serviciile de comunicaţii electronice, principalele nemulţumiri reclamate vizând aspecte care ţin de relaţia contractuală cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice. Utilizatorii au semnalat probleme privind încetarea contractelor (23% din reclamaţiile referitoare la serviciile de comunicaţii electronice), facturarea acestor servicii (20%), nerespectarea contractelor de către furnizori (12%) şi derularea contractelor la distanţă (11%).
În mod firesc (având în vedere limitarea deplasărilor externe), reclamaţiile privind serviciul de roaming au fost în scădere comparativ cu prima jumătate a anului precedent (2%, faţă de 7% în primele 6 luni din 2019), acestea vizând în special roaming-ul involuntar. 5% dintre petiţiile trimise la ANCOM au vizat probleme întâlnite în procesul de portare a numerelor de telefon iar din totalul petiţiilor primite de ANCOM în prima jumătate a anului, 9% au vizat aspecte referitoare la acoperirea şi calitatea semnalului pentru serviciile de telefonie şi internet, 7% au vizat problemele tehnice (deranjamente) şi 4% au vizat noile tehnologii.