În occident, trenul este un mijloc de transport rapid, comod, convenabil si puțin poluant. În România, la 30 de ani de la Revoluție, rețeaua feroviară este împânzită cu sute de restricții de viteză și peste 1000 de puncte periculoase. A ajuns pe ultimele locuri din Europa la viteză și calitate, cu o rată alarmantă a incidentelor.
„De 3 ani, România, te iubesc! monitorizează una dintre cele mai importante rute feroviare din România, cea care leagă București de Timișoara. Calea ferată se degradează într-un ritm mai rapid decât statul o poate repara. Timp de zeci de ani CFR-ul a fost neglijat de politicieni, iar acum, pentru că nu mai pot repara tot ce se strică, CFR a rămas cu o singură soluție: să reducă viteza ca să nu sară trenurile de pe șine. Așa am ajuns să circulăm pe porțiuni de coridor european cu o viteză maximă de… 5km/h”, a spus Paul Angelescu.
Începând cu 2007, România a avut miliarde de euro la dispoziție ca să-și modernizeze calea ferată. Ce s-a întâmplat cu bugetul alocat și ce răspunsuri au cei responsabili, aflăm duminică, de la 18:00, într-o nouă ediție România, te iubesc!.
Cristian Leonte și Paul Angelescu vor dezbate subiectul pe larg, marți, de la ora 11:00, în podcastul România, știi bine, pe pagina Știrile PRO TV.