Vrea ca tu să faci alegeri inspirate și aduce întotdeauna acel impact de împrospătare a garderobei prin ținute interesante, versatile, pline de culoare.
În această primăvară, Petronela Păduraru promite nuanțe vibrante de galben, materiale fluide, naturale, dar și multe detalii delicate. Toate acestea mi le-a dezvăluit într-o manieră modestă. Spune că nu este un designer valoros, dar în tot ceea ce face pune mult suflet…
“Am pornit de la mine atunci când am numit acest brand Komoda… Adică un om care are o casă, o familie, are întotdeauna ceva de făcut, are un job și este tot timpul pus pe fugă. Cauți să îmbraci ceva comod, practic, dar acea pieasă vestimentară să aibă acel ceva care să te reprezinte, să te scoată în evidență, să te simți bine și să-ți placă enorm. În viteza cotidiană pe care o trăim azi nimeni nu mai are răbdare, dar când vezi un om care îți atrage atenția prin atitudine și prin haina pe care o poartă, spui: «Da, se poate!». Eu iubesc culoarea și -înțeleg că un mic detaliu sau o nuanță care te avantajează este exact ceea ce ne trebuie. Am mers pe acest -principiu – hainele să fie comode, plăcute, iar oamenii care te văd să te întrebe: «De unde o ai?».
Komoda vinde foarte bine datorită raportului calitate-preț. Nu am un adaos comercial foarte mare și încerc să am o nișă middle. Cei care cumpără de la mine sunt oameni care-mi înțeleg creațiile și suntem cumva pe aceeași lungime de undă. Trebuie să îl mulțumim și pe cel cu mai puțini bani. Fibrele țesăturilor pe care le folosesc eu sunt naturale sau fibre cu amestec de natural și poliester, precum și elastan. Însă, proporția cea mai mare o deține materialul natural. Folosesc multă vâscoză, bumbac și lână…”
Nu-mi plăcea rochia cumpărată de mama. Visam să îmi fac propria rochie…
Petronela mărturisește că a iubit să facă acest lucru de mică, atunci când ”mama încerca să îmi cumpere o rochie, iar mie acea rochie nu îmi oferea satisfacția dorită. Am cochetat cu partea de fashion atunci când am crescut și am lucrat într-o firmă care vindea produse finite. Am pornit de la produs finit către creație și mai am multe de învățat. Așadar, mă voi descrie ca un om care iubește să facă lucruri frumoase, haine prêt-à-porter pentru femeile care știu să le aprecieze. Merg foarte des la târguri și am o pagină de Facebook foarte colorată, animată de piesele mele vestimentare la fel de colorate… Nu voi spune că sunt un designer în adevăratul sens al cuvântului. Sunt un om care muncește și face totul cu mult drag. Îmi place să studiez ceea ce propun marii designeri, încerc să caut detalii sau elemente pe care le folosesc ei și le integrez în ceea ce creez eu. Femeile din România adoră cochetăria, multe dintre noi suntem feminine, vrem să arătăm întotdeauna bine. Încerc să adaptez asta în creațiile mele pentru că, până la urmă, publicului din România trebuie să îi arăți haine frumoase, dar și comode”.
Nu vreau să văd femei încorsetate vara în piese vestimentare care nu sunt confecționate din -materiale naturale
„Trebuie să învățăm că orice haină, mai ales pe timp de vară, trebuie să aibă în compoziție fibră naturală. Vara folosesc foarte mult in, bumbac sau vâscoză. Iubesc hainele de primăvară-vară și îmi place să le confecționez… Spre toamnă folosesc lâna și vâscoza, lâna cu acril, lâna 100%. Este adevărat că foarte multă lume preferă ca produsul să fie 100% lână, dar este foarte dificil să lucrezi un astfel de produs și în același timp este foarte greu de întreținut. Este o țesătură scumpă, delicată. Trebuie să fii foarte atentă cum porți o haină din lână 100%, de asemenea, trebuie să fii foarte atent cum o speli, cum o întreții. Așadar, eu voi prefera să fie un amestec de lână cu acril. Este mult mai rezistent, mult mai călduros… Vâscoza este foarte apreciată vara pentru că este răcoroasă, fluidă, plăcută atunci când o pui pe tine… De asemenea, foarte multă lume preferă să poarte vara bumbacul și inul.”
Ca antreprenor merg des la târguri handmade
“Îmi place să merg la târguri, fac serii mici, limitate, nu pot spune că mă avânt în serii foarte mari. Motivul pentru care exersez întotdeauna acest lucru este simplu – clientele mele sau cele care urmează să devină clientele mele caută întotdeauna altceva. Vor modele noi, unice… Așadar, nu voi face un produs sau o culoare în serii mari. Repet modelul, dar schimb țesătura. Un model poate avea patru culori și cinci printuri… Așadar, este cu totul altceva. Îmi place să particip la târguri handmade, am colaborări cu showroom-uri, așa cum este The Room Showroom, sau Boutique-ul de Stil din Cluj… Vând foarte bine pe Facebook sau Instagram, colaborez cu un blogger (Sabina Dan) și încerc să am acel tête-à-tête direct cu cei care sunt cumpărători Komoda, să le pot înțelege dorințele, să le urmăresc feedback-ul. Pentru mine contează foarte mult un singur lucru – acela ca oamenii să se simtă bine în haina pe care eu o fac. Nu voi pune niciodată pe primul plan partea financiară. Am înțeles foarte clar că vânzarea se naște din diversitate.”
Este greu să dau o definiție stilului meu…
„Inițial am pornit de la ceva simplu. Apoi am încercat să ajung la ceva asimetric, dar o asimetrie combinată cu ceva lejer, nicidecum o asimetrie dură care ar duce spre minimalism. Femeia de la noi iubește simplitatea, dar vrea să iasă totuși în evidență prin ținuta ei. Komoda îi poate aduce în garderobă haine cu detalii și culoare cu styling-ul anotimpului.”
Iubesc designerii ca Barni, Chanel sau Versace
“Da, îmi place mult Marni, anul acesta mi-au plăcut creațiile casei Chanel, mi-au plăcut print-urile Versace, de la Just Cavalli îmi plac la fel de mult creațiile sălbatice pe care le cunoaștem deja și le apreciem multe -dintre noi enorm… Design-ul românesc are o traiectorie bună, iar cei care aduc viață în sufletul meu sunt cei de la Studio Cabal. Ei merg pe linia urbană și aduc acel plus de șarm pe care dorim să îl descoperim pe străzile Bucureștiului. O iubesc pe Larisa Dragnea. Este foarte talentată și aduce -întotdeauna ceva nou în creațiile ei.”
Spun că nu vor negru! Dar, până la urmă, tot negrul este cel pe care îl aleg…
„Este nevoie ca femeia din România să îndrăznească mai mult, să afișeze acel look vioi, colorat, plin de viață. Un look ce ar trebui, de fapt, să le caracterizeze… Am văzut că în ultimii ani au început să iasă din negru, merg spre culori tari așa cum este galbenul, turcoazul, albastrul electric sau fucsia. Nu trebuie să purtăm numai acea ținută office, rigidă, plată. Din fericire, multe dintre femei vor un element altfel la ținuta aleasă. Generațiile care vin din urmă sunt cutezătoare din acest punct de vedere. Poartă orice este colorat!”
Colecția ce vine va fi pe galben…
„Culoare, fluiditate, casual. Despre asta este vorba în colecția ce va urma. Va exista mult galben în Komoda ce se vrea a fi frumoasă în sezonul primăvară-vară. Un galben în tendințe anul acesta, la care voi adăuga și un animal print, corai pe care sper să-l primească lumea cu brațele deschise. Oricum, ceea ce pot spune clar este că aceste nuanțe vor fi în tendințe.”