Deputaţii susţin că firmele din din media sociale trebuie să îşi asume răspunderea legală clară pentru conţinutul distribuit pe platformele lor.
„Firmele media sociale nu se pot ascunde susţinând că sunt doar o ‘platformă’ şi că nu au nicio răspundere privind reglementarea conţinutului site-urilor lor”, arată un raport al comisiei publicat luni.
Comisia a consultat multe e-mailuri interne ale Facebook înainte de a acuza corporaţia că modifică setările de confidenţialitate ale utilizatorilor pentru a transfera date celor care dezvoltă diferite aplicaţii.
Deputaţii l-au acuzat şi pe fondatorul şi managerul general al Facebook, Mark Zuckerberg, de „dispreţ” faţă de parlamentul britanic, deoarece acesta a refuzat să se prezinte în faţa comisiei şi nu a răspuns personal niciunei invitaţii a comisiei.
Raportul a constatat că structura „opacă” a managementului Facebook „pare gândită să ascundă informarea despre anumite decizii şi responsabilitatea pentru acestea”.
Comisia recomandă stabilirea unui cod etic obligatoriu, sub supravegherea unui organism de reglementare independent, pentru redactarea unui manual de comportamente acceptabile şi inacceptabile în mediile sociale. „Procesul ar trebui să stabilească răspunderi legale clare pentru companiile de înaltă tehnologie, privind acţiunea acestora împotriva conţinutului confirmat ca nociv şi ilegal de pe platformele lor”, susţin autorii. Organismul de reglementare ar trebui, după părerea lor, să aibă posibilitatea de a iniţia acţiuni judiciare „cu perspectiva aplicării unor amenzi mari” companiilor care nu se conformează.