Dupa cum puteti presupune, agentii nu aveau la dispozitie o multime de resurse de marketing pentru a-si promova businessul. Comunicarea prin viu grai, in mod direct, era cea mai buna oportunitate a unui agent de a atrage atentia si de a-si construi o reputatie puternica in domeniul afacerilor imobiliare.
In prima jumatate a secolului XX, agentii au inceput sa isi perfectioneze planurile si abordarile de marketing imobiliar. In anii 1940 se pare ca fiecare rezident din SUA dorea sa cumpere o casa noua. Conform datelor de la Biroul de recensamant, rata de proprietate a casei a sarit de la 46% in 1940 la aproximativ 66% pana in 2000. O crestere substantiala a cumpararii care a dus la o crestere substantiala a numarului de agenti care se alatura industriei imobiliare. Pe masura ce concurenta pentru cumparatorii si vanzatorii de case se intensifica, noile tactici de marketing imobiliar, inclusiv publicitatea, au devenit o reala necesitate.
In a doua jumatate a secolului XX, agentii imobiliari au folosit considerabil ziarele si revistele pentru a-si promova listarile si afacerile. Publicatiile tiparite au fost cel mai bun mod de a iesi in fata, avand in vedere ca toata lumea s-a abonat la cel putin una, daca nu chiar la cateva publicatii. Mai mult, primul anunt radio imobiliar a aparut in 1922, pentru a promova o cladire de apartamente in Queens, New York. Un secol mai tarziu, numarul mare de resurse de marketing imobiliar la dispozitia agentilor, brokerilor devine coplesitor.
Este evident ca fara evolutia tehnologiei care s-a produs in ultimele doua decenii, marketingul imobiliar nu ar fi la fel de eficient pentru agentii si brokerii de azi. Software-ul comparativ de analiza de piata, site-uri web responsabile integrate, reprezinta doar o mica parte din instrumentele, aplicatiile si platformele pe care profesionistii imobiliari le utilizeaza astazi in gestionarea anunturilor imobiliare. Fiecare dintre aceste resurse moderne de marketing ajuta agentii sa promoveze proprietatile in marea lume a internetului.