Omul cu atitudine are idee despre sine, cunoaște bine cultura în care se scaldă și știe să creeze propria imagine prin piese vestimentare care îi definesc personalitatea.
Sunt antreprenori în modă din 2018. Și-au ascultat ecourile interioare și au îndrăznit să aducă pe piața din România un concept ușor accesibil și pentru cei care nu sunt familiarizați cu designul vestimentar. Proiectul se conturează, stilul abordat în Valah trezește deja reacții favorabile și peste hotare.
„Povestea a început anul trecut. Ne-am asociat unui eveniment cultural, un festival de muzică underground și ne-am propus să realizăm mai mult decât o colecție vestimentară tradițională, am adoptat o estetică care să sublinieze fiecare element ce definește conceptul. Inspirația vine din zona designerilor vestimentari independenți, în special din culturile japoneză și scandinavă, fiind pasionați de aceste culturi, în general. În proiect a fost implicată o echipă numeroasă, a fost amplu și am avut nevoie de multă energie. Experimentăm în continuare, lucrăm deja și cu piele pentru accesorii vestimentare, următoarea etapă fiind să realizăm și design pentru încălțăminte. Așadar, noi concepem designul și, cu ajutorul atelierelor colaboratoare, vom propune în viitor ținute complete, nu numai piese vestimentare. Deocamdată am realizat câteva modele atipice de borsetă pe care le vom prezenta sub un alt nume destinat accesoriilor vestimentare din piele”, spune Doppel Goer.
Fiecare piesă vestimentară a fost inspirată din personalitatea unei trupe
„Inspirația pentru acest concept a fost destul de greu de omogenizat. Fiecare piesă vestimentară a fost inspirată din personalitatea unei trupe și dedicată acelei trupe, această abordare fiind foarte apreciată. Fiecare piesă vestimentară a primit numele unei melodii a trupei respective, un tribut pentru cei care au participat la ediția de anul trecut a festivalului Dark Bombastic Evening. Vom continua să proiectăm ținute vestimentare pentru oameni care merg la festivaluri, publicul să se regăsească în ținuta pe care o adoptă. Ne permitem să afirmăm că este nevoie de un pic de atitudine atunci când îmbraci Valah. Sunt oameni care adoptă o ținută, dar nu li se potrivește, atât din punct de vedere estetic, cât și ca atitudine. Cert este că aceste piese vestimentare sunt versatile, pot fi purtate în multe ipostaze. Această abordare a avut un risc semnificativ pentru noi. Am lansat proiectul la un festival în care majoritatea participanților, ca și noi de altfel, adoptă ținute all black, poartă haine negre din cap până-n picioare și sunt ușor rezervați la alte propuneri vestimentare. Știm din propriile experiențe că nu este ușor să ieși din jeans și din tricoul cu trupa preferată. Intenționat, nicio piesă vestimentară realizată nu a avut culoarea negru, ne-am asumat și acest risc, mizând pe coarda sensibilă, și am așteptat cu nerăbdare reacții, care nu au întârziat să apară. Oamenii au reacționat pozitiv, chiar am primit multe aprecieri care nu s-au oprit după festival, au continuat să vină, iar acest lucru ne bucură și ne ajută să credem în continuare în ceea ce ne-am propus să realizăm. Este o nișă, dar noi nu ne-am propus să facem ceva simplu, ușor, comercial, ne-am asumat și trebuie să muncim să punem cărămidă cu cărămidă… Ne-am propus ca anul acesta să ajungem și la alte festivaluri, însă va trebui să fim activi și la alte evenimente mai mici. Vom continua să studiem publicul, să observăm ce stil adoptă, astfel încât să creăm ținute vestimentare potrivite fiecărei culturi. Vom experimenta și elemente mai minimale care să devoaleze personalitatea noastră.”
Materiale de calitate, bumbac ecologic
„Nu facem deloc rabat în privința calității. Am ales materiale naturale, speciale, importate dintr-o fabrică din Spania. Sunt ecologice, am ales un bumbac foarte bun, de calitate superioară. Am colaborat și cu un manufacturier din România – Pânză de Florian, unde găsim exact ceea ce ne trebuie. Am ales să personalizăm materialele vopsindu-le pe fiecare în parte într-un laborator din Bucuresti. Muncă și investiție semnificative… Din exterior nu se văd aceste lucruri, dar ne dorim ca totul să fie de calitate foarte bună. Peste toate, este dificil să găsești pe piața din România materiale cu o calitate superioară, ale căror culori să fie așa cum și le dorește un designer. Am preferat să luăm un material de foarte bună calitate și să îl vopsim într-o paletă de culori pe care am dorit-o noi. Nu am dorit să facem rabat de la calitate nici măcar când am realizat logo-ul festivalului. Am ales să folosim elemente brodate, care să se integreze bine în fiecare piesă vestimentară. Vom căuta, în continuare, să găsim un echilibru între prețul de vânzare și ceea ce realizăm.”
În România nu există o piață ordonată
„Ca antreprenor trebuie să te lupți, să găsești colaboratori, să fii conectat permanent în mediul specific de lucru. Nu vom spune că sunt piedici reale. Nu este o piață ordonată, în sensul în care să poți să apelezi la cineva și apoi să mergi în altă parte și să găsești același nivel de calitate și preț. Este un pic haotic ce se întâmplă în domeniul acesta de manufactură. Important e să fii perseverent și consecvent, e musai să îți păstrezi identitatea și, în același timp, să fii contemporan și inovativ. Să înțelegi ce vrea lumea să poarte. În rest, la nivelul la care suntem noi acum rețeta e simplă. Ți-ai găsit furnizorii, ți-ai făcut calculul de rentabilitate și cam asta e… mai departe trebuie să te preocupi și de vânzare, altfel e dificil să reușești să ai prețuri accesibile. În general, designerul român își adaptează conceptul la ceea ce i se cere. Este comercial, dar nu este greșit întru totul. Trebuie să existe și o componentă comercială care să îți poată permite, la un moment dat, să realizezi ce îți dorești. Noi nu ne-am propus să facem asta, ci ne-am propus să atragem publicul către ceea ce realizăm. Problema, ca și în alte domenii de activitate, este cauzată, probabil, de lipsa de educație, pentru că nu ne atrage nimeni atenția cum să ne îmbrăcăm, cum să ne purtăm, astfel încât să reușim să adoptăm un stil potrivit personalității noastre.”
Invitați să expună într-un showroom la Paris
„Ne place frumosul, ne dorim să experimentăm și să explorăm și alte valențe. Trebuie să cristalizăm un pic ceea ce am realizat până acum, așteptăm în continuare feedback-ul publicului nostru țintă… Ne bucură faptul că am reușit să atragem atenția și în afara României, am primit deja o invitație să expunem într-un showroom din Paris. Am găsit deschidere și într-un showroom din Barcelona, așadar, pe viitor ne vom adresa și publicului din alte țări. Este important să primim aprecieri și din alte medii, pozitive sau și negative, în care designul vestimentar are o altă formă. Vom studia în continuare, credem în acest proiect care cu siguranță se va dezvolta frumos.“