Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

„În business, ca în orice relație, ne asumăm responsabilitatea pentru toate acțiunile noastre“

Antreprenoriatul în România este o provocare. O afacere se pune pe roate numai dacă lucrurile sunt luate în serios și ești un om organizat.

Share

Madalina Racorean 0 comentarii

Actualizat: 28.10.2018 - 16:14

Este nevoie de multă trudă,  pasiune,  dar și de multă experiență, acumulată în timp, pentru ca ceea ce întreprinzi să fie un succes. Cătălina Brînză vine cu dovada clară că oricine poate. Poate orice, important este să vrea! Așa s-a născut AllBoutique.

Ideea unui magazin online cu branduri românești a prins contur în anul 2013, după aproximativ nouă ani de experiență în fashion, retail, import și distribuție, dintre care trei ani au inclus și zona de comerț online.

„Când a trebuit să iau o decizie asupra viitorului meu profesional, acest proiect a venit natural, era o continuare firească a activității mele de până atunci. Experiența acumulată m-a ajutat foarte mult să pun pe picioare magazinul online. Știam de ce anume am nevoie, cum să obțin ceea ce îmi trebuie și care sunt pașii pe care trebuie să îi urmez“, povestește Cătălina.

Ca multe fete, Cătălina a visat de mică la lumea modei. A visat să lucreze cu tot ce înseamnă vestimentație, cu designeri, cu modele, să facă ședințe foto și lansări de colecții: „Când am luat contact prima dată cu acest domeniu am fost fascinată, mi-am dat seama că asta vreau să fac, am visat la un business al meu în fashion“.

Afacerea a început cu resurse proprii și cu ajutorul oferit de doi prieteni pentru realizarea site-ului, iar în prezent business-ul se autosusține.

 

Uși ferecate pe care le-a deschis singură

Toată munca pe care o depune este ca un tonic pentru ea. Oferă ce e mai bun de la designeri sau producători mai mult sau mai puțin renumiți și descoperă oameni talentați, pe care trebuie să-i cunoaștem și noi. 

„Ca orice antreprenor, la început am fost one-man-show: am învățat să prelucrez poze, să administrez conținutul de pe site, să mă ocup de social media, să fac colete, facturi etc. Cred că este foarte important ca, atunci când îți alegi un business și nu ai bani să angajezi oameni, să te gândești că tu va trebui să susții toate departamentele din business, va trebui să cunoști fiecare proces în parte, astfel încât să poți pune afacerea pe roate. Pe AllBoutique promovăm producători români, designeri la început de drum, pe care nu-i găsiți foarte ușor în mediul offline sau online.“

Cătălina și-a propus să descopere oameni talentați, care creează lucruri frumoase, dar nu au banii și timpul necesar pentru a se concentra și pe promovare: „Asta facem noi la AllBoutique pentru ei; ne-am concentrat pe a construi brandul AllBoutique astfel încât clienții noștri să aibă garanția unor produse de calitate, deja testate de noi, chiar dacă ei nu au auzit de acel producător sau designer“.

Iată un motiv bun să vă placă AllBoutique: pentru că încurajează și susține producția autohtonă. „Investim timp și încredere în tinerele talente, în cei care își doresc să construiască ceva în țara noastră și care nu vor să plece peste hotare. Asta mă împlinește pe mine ca om, dă un sens existenței mele, îmi place să cred că pun și eu umărul la dezvoltarea acestei țări, în a schimba mentalități și percepții. Voi mai spune și că mă bucur că pot da ceva înapoi comunității în care trăiesc și mă dezvolt.“

 

Custom-made și pricepere

„Cel mai important lucru la care sunt atentă este calitatea produselor, adică materialele folosite și atenția la detalii, la finisaje. Contează foarte mult pentru mine să ofer servicii de înaltă calitate clienților mei, de aceea toți producătorii prezenți pe AllBoutique trebuie să pună satisfacția clientului pe primul loc. Pe lângă măsurile standardizate, noi ne ducem mult și în zona de custom-made, lucrând produse după măsurile clienților, atât la haine, cât și la încălțăminte, de aceea aici producătorul sau designerul are un rol foarte important, trebuie să fie dispus și deschis la a realiza astfel de produse.“

Majoritatea pieselor de pe AllBoutique sunt realizate de designeri și producători români. Colecțiile de haine, încălțămintea, accesoriile și cosmeticele sunt realizate exclusiv în România. O parte din colecția de genți este produsă în Italia.

 

Responsabilitate asumată față de orice client

„Și în business, ca în orice alt tip de relație, ne asumăm responsabilitatea pentru toate acțiunile noastre. Așa cum spuneam mai sus, mai întâi de toate, noi am creat brandul AllBoutique, clienții iau contact direct cu noi, nu cu producătorii, noi suntem interfața, așadar noi rezolvăm problemele pe care le au cu produsele achiziționate prin intermediul magazinului nostru. De la schimbul de mărimi sau produse, până la returul final și returnarea banilor.“

Recomandarea Cătălinei pentru fiecare clientă este să aleagă hainele și accesoriile care o pun cel mai bine în evidență, în care se simte bine, se simte specială, unică: „Poate fi o piesă din colecția nouă, sau poate fi o piesă de acum două sezoane. Acest lucru nu contează atât timp cât posesoarea ei este bine pusă în valoare“.

AllBoutique vine în sprijinul clientelor cu colecții în serii mici, cu modele ce se schimbă destul de des, astfel că șansele de a te întâlni la birou cu o colegă care poartă aceeași rochie ca tine sunt destul de mici.

„Te poți diferenția foarte ușor dacă alegi o ținută de pe AllBoutique și cred că asta își dorește orice femeie, să se simtă unică, diferită, să fie remarcată. Targetul AllBoutique este reprezentat de femeile cu vârste cuprinse între 25 și 50 de ani, care știu ce vor, care îndrăznesc să iasă din anonimat, care vor să se diferențieze, care nu mai caută doar branduri de masă, ci aleg produse realizate local, special pentru ele.“

Cătălina urmărește trendurile, investește în training-uri și oferă prețuri accesibile. Așa se autodefinește ca antreprenoare. „Am început această afacere în  anul 2013, dintr-o pasiune, o dorință mai veche, așadar am pus mult suflet și multă muncă să ajungem aici: un magazin de referință pentru femeile care caută și își doresc haine create de designeri și producători români, la prețuri accesibile. Ne bucurăm atunci când primim comenzi de la românce plecate în străinătate și care aleg să poarte la nunta lor pantofi sau rochii cu motive tradiționale, într-o interpretare modernă, românce care, practic, aleg să poarte România. Astea sunt momentele în care știi că faci bine ceea ce faci.“

Cătălina spune că nu are o definiție a ei ca antreprenoare, însă muncește mult, orientat spre satisfacția clienților înaintea profitului, investește în training-uri și în formare, și e mereu curioasă să învețe și să se dezvolte. „Nu cred că un business poate să crească dacă nu este în pas cu dezvoltarea atât de rapidă din ziua de azi. Trebuie să urmărești trendurile și să vezi cum poți face mai bine ceea ce faci deja.“

 

Sfat de antreprenor

Cătălina îi sfătuiește pe cei care vor să apuce pe calea antreprenoriatului ca, în primul rând, să nu înceapă o afacere într-un mediu despre care nu știu nimic și dacă nu sunt dispuși să se implice 100%. Adică, nu-ți deschide o spălătorie auto dacă nu ești dispus să speli mașini atunci când nu ai personal!

„În al doilea rând, să fie conștienți că este nevoie de multă  muncă, ziua de lucru nu va mai fi de 8 ore, ci de 10-12-14. Dar dacă ți-ai ales business-ul potrivit nu o să simți că muncești, totul vine din pasiune. Viața de antreprenor e foarte frumoasă, vine cu foarte multe avantaje și libertăți, dar în același timp există și nesiguranța zilei de mâine, de luna viitoare, când nu știi câte vânzări sau proiecte vei avea, dacă vei avea bani de taxe și salarii etc., însă sunt niște riscuri asumate. Cu toate acestea, mă bucur de viața de antreprenor, de provocările ce apar zi de zi, de oamenii noi pe care îi cunosc, de proiectele în care mă implic, îmi place foarte mult și nu mă văd reîntorcându-mă în postura de angajat“, conchide Cătălina.

 

Comentarii

loading...