Agențiile de turism au început să facă bilanțul acestui sezon estival. Una dintre acestea a anunțat, ieri, că, deşi vremea a fost foarte schimbătoare şi începutul de sezon a fost afectat, a vândut în primele șapte luni ale anului mai mult decât în 2013. Topul staţiunilor este condus de Mamaia, cu o pondere de 55% din vânzări.
Aceasta este urmată de Eforie Nord (pondere 11% din vânzări), Jupiter (pondere 7% din vânzări), Neptun şi Venus. Concluzia principală a vânzărilor pentru 2014 este creşterea cererii pentru hoteluri de 4 stele cu all-inclusive. Înscrierile timpurii au reprezentat 30% din total vânzări litoral în primele 7 luni faţă de 13% în anul 2012. Mai puţin de 10% din turiştii care au ales litoralul provin din Bucureşti. Jupiter devine staţiunea preferată de familiile cu copii, pe măsură ce Mamaia se orientează spre clubbing. Ponderea familiilor cu copii a ajuns la o treime în 2014 faţă de 20% în 2012.