p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; line-height: 10.0px; font: 10.0px Helvetica}p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; text-indent: 5.7px; line-height: 10.0px; font: 10.0px Helvetica}p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 10.0px; font: 10.0px Helvetica; color: #a71f78}p.p4 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; line-height: 10.0px; font: 10.0px Helvetica; min-height: 12.0px}p.p5 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; text-indent: 5.7px; line-height: 10.0px; font: 10.0px Helvetica; min-height: 12.0px}p.p6 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 10.0px Helvetica; min-height: 12.0px}p.p7 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 10.0px; font: 9.0px Helvetica; color: #a71f78}span.s1 {font-kerning: none}
Lucrările la tronsonul Autostrăzii Transilvania dintre localitățile Nădășelu și Mihăiești (16,8km) din județul Cluj ar urma să înceapă în curând. Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a semnat certificatul de urbanism necesar pentru această lucrare. Certificatul de urbanism pentru sectorul Gilău-Mihăiești a fost solicitat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Acest segment va fi construit în extravilanul comunelor Gârbău și Sânpaul.
„Având în vedere importanţa deosebită pe care acest sector de autostradă o are atât pentru dezvoltarea judeţului Cluj, cât şi pentru întreaga regiune, am analizat şi semnat, în regim de urgenţă, această solicitare. În acelaşi timp însă, am acţionat în aşa fel încât să fie adoptată soluţia care generează cele mai mari beneficii şi care presupune cele mai mici inconveniente pentru locuitorii din zonă şi pentru comunităţile clujene vizate”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe.
Traseu cu probleme
Însă Alin Tișe a făcut și o serie de mențiuni pe certificatul de urbanism, prin care impune modificarea proiectului autostrăzii. Printre acestea se numără mutarea traseului localității la intrarea în satul Șardu, deoarece proiectanții autostrăzii au folosit hărți mai vechi de anul 1970, pe care nu apare cartierul -Sinistrați.
Dacă ar fi păstrat actualul traseu, autostrada ar urma să fie construită -printre case. O altă observație -este transformarea unei viitoare parcări de scurtă -durată în zonă de servicii. De asemenea, reprezentanții Consiliului Județean Cluj doresc să fie asigurate continuitatea -drumurilor de acces spre terenurile agricole și pășuni, păstrarea unei distanțe minime de 10 metri între autostradă și case, precum și realizarea unor studii -geotehnice care să permită derularea în bune condiții a lucrărilor de construcție.
Contractul a fost -semnat acum un an
Contractul pentru semnarea acestui tronson a fost semnat în luna mai 2016, cu compania italiană Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro Spa. Lungimea tronsonului este de 16,8 kilometri, iar valoarea lucrărilor este de 100 de milioane de euro plus TVA. Acest tronson ar urma să fie conectat cu segmentul Gilău-Nădășel, în lungime de 8,7 kilometri.
Acesta a fost construit de compania UMB Tehnostrade, pentru 59 de milioane de euro. Însă acest tronson nu a putut fi dat în folosință deoarece încă nu este gata podul peste Someșul Mic care ar urma să conecteze tronsonul construit de UMB cu cel construit de Bechtel, între Câmpia Turzii și Gilău.
Construcția podului a fost începută de Bechtel, dar compania americană a abandonat lucrările la jumătate în 2011, când a fost reziliat contractul care îi fusese acordat fără licitație de către guvernul condus de Adrian Năstase.
O autostradă cu probleme
Lucrările la Autostrada Transilvania au început oficial în campania electorală pentru alegerile locale din 2004, când proiectul a fost lansat cu surle și trâmbițe de conducerea de atunci a PSD.
Autostrada de 415 kilometri dintre Brașov și Borș ar fi urmat să fie gata în 2012. Au fost dați în folosință doar 52 de kilometri din această autostradă.
Un nou tronson al Autostrăzii Transilvania ar putea fi gata până la sfârțitul acestui an