Deschideţi GALERIA FOTO de mai sus pentru a vedea IMAGINI RARE de la inaugurarea Podului Anghel Saligny
Pe 14 septembrie 1895 a avut loc inaugurarea podului peste Dunăre între Fetești și Cernavodă, pod proiectat și construit de inginerul Anghel Saligny. La acea vreme era considerat a fi cel mai lung pod din Europa și al treilea pod din lume având 4.088 de metri, cu tot cu rampele de acces. Podul de peste Dunăre are o deschidere centrală de 190 metri şi alte 4 deschideri de 140 metri, alături de un viaduct cu 15 deschideri de 60 metri. Podul se află la 30 m peste nivelul apelor mari ale Dunării pentru a permite trecerea vaselor cu cele mai mari catarge.
VEZI ŞI România s-a mărit cu peste 21.000 de hectare. Care este cel mai nou pământ românesc
La inaugurare a participat şi Regele Carol I. După ce s-a bătut ultimul NIT, un nit de argint, s-a zidit documentul inaugurării şi s-a celebrat serviciul religios. Un prim convoi de încercare, format din 15 locomotive grele a trecut peste pod, cu o viteză de 60 km/h, urmat de un al doilea tren rezervat oaspeţilor cu o viteză de 80 km/h. În tot acest timp, inginerul Saligny a stat, alături de echipa sa, într-o şalupă sub pod, aceasta pentru a garanta rezistenţa podului
VEZI ŞI GALERIE FOTO. Cum arată BUNCĂRELE armatei sovietice din pădurile Republicii Moldova
Podul Regele Carol I, redenumit mai apoi Podul Anghel Saligny, a fost construit între 1890 şi 1895 pentru a asigura legătura feroviară între Bucureşti şi Constanţa. La capătul podului dinspre Cernavodă, în memoria eroilor căzuţi în Războiul de Independenţă, a fost ridicat un monument din bronz, reprezentând doi dorobanţi.
VEZI ŞI GALERIE FOTO. Imagini RARE de la vizita lui Fidel Castro în România
sursa: wikipedia.org