Tăieturi pe tot corpul
Triburile care trăiesc de-a lungul râului Sepik din Papua Noua Guinee folosesc tradiţia cicatricilor pentru a transforma băieţii în bărbaţi de decenii bune. În timpul ceremoniei, tinerii sunt tăiaţi pe spate, piept şi fese în imprimeuri elaborate, pentru a imita pielea de crocodil. Băştinaşii cred că divinitatea se hrăneşte cu tinereţea băiatului respectiv în timpul ritualului sângeros, lăsând în urma sa un adevărat bărbat.
Înainte să fie tratat ca un bărbat însă, băiatul este ţinta umilinţelor colective care pot dura câteva săptămâni. Concret, băieţii sunt numiţi „fetiţe”. Cicatrizarea şi batjocura îi întăresc pe tineri, pentru că au nevoie de multă disciplină pentru a trece prin sutele de tăieturi. Rănile sunt dezinfectate după ce procesul este finalizat, dar durerile continuă zile bune, până ce corpul se vindecă.
Sărituri de la 20 de metri, pe pământ
În sudul Oceanului Pacific, pe Insula Pentecost, membrii tribului construiesc din trunchiuri de copac un turn cu înălţimea între 20 şi 30 de metri. Pietrele şi copacii sunt îndepărtaţi din zona respectivă şi solul este arat înainte ca turnul să fie ridicat. Structura este utilizată apoi ca cea mai extremă formă de bungee jumping, iar persoana care sare este susţinută doar de două frânghii şi multă credinţă.
Ritualul este făcut pentru ca recolta din anul respectiv să fie bogată. Cu cât băieţii sar de la o înălţime mai mare, cu atât va fi mai fertile solul. În plus, ritualul este gândit să întărească spiritual participanţii, crezându-se că fac săritura credinţei. Deşi nu este obligatoriu pentru membri să sară, cei care o fac sunt respectaţi de comunitate şi văzuţi că adevăraţi războinici.
La urma urmei, săritura înseamnă să-ţi sacrifici viaţa pentru trib. Tinerii acceptă posibilitatea morţii în timpul iniţierii. Băieţii în jurul vârstei de şapte opt ani pot participa, după ce au fost circumcişi, iar dacă supravieţuiesc căzăturii sunt consideraţi bărbaţi.
Tăierea degetelor cu toporul
Ceremonia Okipa a indienilor Mandan se deschide cu un dans, urmat de o serie de încercări chinuitoare prin care războinicii îşi dovedesc curajul şi primesc binecuvântarea zeilor. Ceremonia presupune ca tânărul să nu mănânce, să bea sau să doarmă, timp de patru zile. Apoi este condus la o colibă, unde trebuie să suporte cu zâmbetul pe buze ritualul în care i se taie pielea de pe piept şi de pe umeri şi i se întroduc mai multe beţe de lemn în spatele muşchilor.
Acestea sunt folosite pentru a susţine greutatea corpului băiatului, care este apoi suspendat de acoperişul cabanei şi lăsat acolo până leşină. Pentru un plus de agonie, îi sunt legate greutăţi mari de picioare. După ce îşi pierde cunoştinţa, tânărul este dat jos, iar bărbaţii îl supraveghează până îşi revine, dovedindu-se astfel binecuvântarea zeilor. Femeile nu au voie să participe la această ceremonie.
După ce se trezeşte, tânărul trebuie să renunţe la degetul mic de la fiecare mână, fiecare fiindu-i retezat cu un topor. Într-un final, este scos afară, unde trebuie să alerge prin centrul satului de câteva ori.
Obturarea organelor genitale
Romanii antici aveau propria lor metodă de iniţiere: infibulaţia, procesul suturării prepuţului. Folosind un inel sau o cataramă de metal, prepuţul era închis pentru a se evita contactul sexual.
Motivele erau diverse. Procesul îi ajuta pe cântăreţi să îşi menţină vocea peste ani. Se credea, de asemenea, că menţine puterea şi vitalitatea gladiatorilor. În unele cazuri, un penis expus era considerat vulgar, deci ritualul se făcea pentru a arată modestia. Tinerii erau supuşi acestui chin pentru a-i opri să se masturbeze sau să facă sex. Era o dovadă de maturitate să îţi faci această operaţiune singur.
Sculptarea dinţilor
Femeile din tribul Mentawaia din Sumatra experimentează o practică agonizantă de sculptare a dinţilor. Şamanul local ascute foarte bine o lamă, pentru a face sculptarea cât mai puţin dureroasă. Fetiţei nu i se da nimic pentru a-i amorţi durerea din gură, în timp ce bărbatul îi sculptează colţurile dinţilor, lăsându-i o dantură similară cu cea a rechinilor. Pentru a finaliza procesul, dinţii sunt piliţi, ca să ajungă la forma dorită.
Fetele erau supuse acestui ritual pentru a deveni mai atractive. În plus, membrii tribului credeau că dinţii ascuţiţi mulţumeau spiritele şi aduceau echilibru în viaţa viitoarei femei. Această tradiţie a fost urmată timp de ani buni, dar nu mai este comună la momentul actual. Astăzi, este decizia fetei dacă vrei să îşi sculpteze dinţii pentru a fi frumoasă.
Circumcizia pe viu
Pentru triburile Xhosa din Africa de Sud, este un motiv de mare bucurie când un băiat este pe cale să devină bărbat. Participantul este bărbierit, i se oferă o masă îmbelşugată, după care este dus în munţi, într-o colibă special construită pentru el şi familia sa. Aceea va fi casa lui în următoarele câteva săptămâni şi este construită în aşa fel încât să ţină insectele şi animalele la distanţă, în principal pentru ca locuitorii să fie protejaţi de boli.
Fără nici un fel de anunţ, la un moment dat îşi face apariţia o persoană din trib care îi face băiatului circumcizia. Prepuţul este îndepărtat, de obicei cu o lamă tocită, apoi băiatul este lăsat singur. Acesta rămâne în colibă fără apă sau mâncare, până când este vindecat. Riscul de infecţii este mare. Lama în sine, care este folosită pentru mai multe circumcizii, poate transmite boli. Una dintre cele mai mari temeri ale băieţilor este că mulţi dintre ei au fost spitalizaţi din cauza acestei operaţiuni.
Biciuirea între copii
Membrii tribului Fulani din Benin duc o viaţă de nomazi în vestul Africii. Pentru ca băieţii din trib să fie consideraţi bărbaţi, trebuie să îndure o biciuire îngrozitoare care le va testa puterea, rezistenţa, auto-controlul şi curajul. Participanţilor li se pregăteşte câte un băţ lung şi subţire, pentru ca procesul să fie extrem de dureros. Apoi are loc un meci între doi băieţi, privit de toţi membrii comunităţii.
Cei doi trebuie să se lovească cât de tare pot şi să nu se văicărească atunci când primesc la rândul lor lovituri. Fiecare băiat primeşte trei lovituri. Mulţimea decide care dintre ei a dovedit cel mai mult curaj şi acela este numit câştigător, devenind astfel brbat.
Circumcizia feminină
Fetele tribului Sabiny din Uganda trec printr-un proces dureros de mutilare genitală pentru a deveni femei. Dacă fata respectivă supravieţuieşte, dovedeşte că este suficient de puternică pentru a îndura obstacolele care vor apărea în viaţa ta.
Circumcizia feminină este completă în momentul în care clitorisul este tăiat parţial sau îndepărtat complet. Membrii tribului cred că astfel femeia îi va fi credincioasă soţului său şi nu va simţi nici un fel de plăcere în timpul sexului.
Iniţierea prin sânge
Tribul Matausa din Papua Noua Guinee este de părere că dacă un băiat nu trece prin iniţierea cu sânge, poate suferi consecinţe serioase pentru tot restul vieţii. Nu va fi niciodată privit ca un bărbat adevărat şi nici nu va avea vigoarea şi puterea pe care o au ceilalţi. Tocmai de aceea, bărbaţii sunt dornici sa treacă prin acest proces, în ciuda durerii îngrozitoare.
Pentru a participa la chin, trebuie să se cureţe de orice rămăşiţă feminină de la mamele lor. Îşi întroduc pe gât două beţişoare de lemn care să le provoace voma, de câteva ori, pentru a-şi goli stomacul. După aceea, le sunt băgate în nas bucăţi de stuf, pentru a îndepărta orice influenţa malefică. În sfârşit, trebuie să îndure înţepături repetate în limbă. Acest ritual sângeros îi purifică, iar după aceea se pot numi cu adevărat bărbaţi.
Înţepături ale furnicii-glonţ
Tradiţia tribului brazilian Satere-Mawe, care transformă băieţii în războinici, a devenit cunoscută în ultimii ani. Exploratorii, aventurierii şi realizatorii de documentare călătoresc în Amazon pentru a privi ritualul iniţiatic considerat cel mai dureros de pe planetă. Vinovată pentru acest chin este furnica-glonţ.
Această insectă are cea mai dureroasă înţepătură, comparabilă cu durerea resimţită în cazul unei împuşcături. Chinurile intense durează 24 de ore şi pot duce la vomă, greaţă şi aritmie cardiacă. Toate acestea de la o singură ciupitură, dar cei din tribul Satere-Mawe nu folosesc numai o furnică.
Mai mult de 30 de furnici-glonţ sunt introduse într-un lichid sedativ şi lăsate acolo până amorţesc. Apoi, membrii tribului confecţionează din frunze o mănuşă şi apoi pun furnicile în ea, cu acul în afară. Odată ce insectele îşi revin, se chinuie să iasă din strânsoare, devenind din ce în ce mai agitate şi mai agresive. Băiatul care este iniţiat trebuie sa îndure ciupiturile pe ambele mâini timp de 10 minute, fără să ţipe sau să arate vreun semn de slăbiciune.
Membrii tribului cântă şi dansează, pentru a-i distrage atenţia de la durere. Odată ce ritualul este complet, băiatul va avea dureri mai multe zile, dar va fi cu un pas mai aproape de bărbăţie. Acest proces trebuie însă repetat de 20 de ori în următoarele luni, pentru ca iniţierea să fie oficială.