La Caransebes se va putea ateriza din septembrie
Aeroportul din Caransebes (judetul Caras-Severin) si-a suspendat activitatea in urma cu aproape cinci luni, mai exact in 27 martie, dupa o scurta perioada in care a fost adjudecat la licitatie publica si redat traficului de pasageri de fostul deputat PSD Iosif Armas. Acesta, in calitate de presedinte al „Argirom Grup”, tocmai preluase pachetul majoritar de actiuni la „Hercules” SA Baile Herculane si intentiona sa dezvolte activitatea aeroportuara pe partea de curse charter, pentru a-i ajuta pe turisti sa ajunga mai repede la Baile Herculane.
Pretul tranzactiei a ramas confidential. Dupa o scurta perioada in care si-a evaluat noua proprietate, milionarul banatean a anuntat ca intentioneaza sa investeasca in modernizarea bazei aproximativ doua milioane de dolari. Fondurile urmau sa fie asigurate de grupul „Argirom” si societatea de asigurari „Avivim” din Israel. In conditiile in care in primul semestru al anului 2003 Aeroportul Caransebes a avut, conform datelor oficiale, un trafic de doar 315 pasageri si o datorie la Jandarmerie, care asigura paza obiectivului, de 1,8 miliarde lei vechi, investitia nu a mai fost considerata o prioritate. Ulterior, aerobaza a functionat in regim de avarie, mai mult ca o baza privata pentru escalele parlamentarilor de Caras-Severin in teritoriu. „Deocamdata, activitatea aeroportului este suspendata. Motivele sunt diverse, nu pot sa vi le spun acum. Exista toate sansele sa redevenim operationali din luna septembrie”, ne-a declarat directorul aeroportului.
Gripa aviara a deturnat avioanele de la Kogalniceanu
In plin sezon estival, pe Aeroportul International Mihail Kogalniceanu este un du-te-vino, cursele regulate, charterele si cele low-cost transportand mii de turisti pe litoral. Conducerea aeroportului sustine ca fluxul se mentine la valori asemanatoare cu cele de anul trecut. Corneliu Balan, directorul aeroportului, conta anul acesta pe o crestere de 20%, care nu s-a produs, din pricina crizei gripei aviare din primavara. "In acest anotimp, primavara, se semneaza contractele, iar pe noi ne-a dezavantajat si campania negativa care s-a facut pe marginea gripei aviare. O parte din contracte le-am pierdut, dar norocul nostru este ca, daca pleaca un touroperator, piata se acopera, deoarece apare altul.” Declaratiile membrilor Comisiei pentru litoral, potrivit carora TUI da un an pauza Romaniei si isi va retrage toate charterele de anul viitor, ingrijoreaza oficialii din turism. Chiar daca tara noastra va disparea ca destinatie internationala pentru TUI, conducerea Aeroportului International Mihail Kogalniceanu sustine ca nu trebuie sa ne panicam. Chiar daca multe chartere erau programate sa vina pe litoralul romanesc, acest lucru nu ne va afecta, pentru ca exista foarte multe companii aeriene care fac curse pentru touroperatori. "La toamna vom vedea exact ce contracte vom semna si cu cine pentru anul viitor”, declara Corneliu Balan. Cert este ca foarte multi nemti sosesc in Romania, clienti fideli ai litoralului romanesc de 30 de ani. Turistii din Finlanda, Suedia, Germania prefera charterele. Acestea pleaca de pe Aeroportul Kogalniceanu spre destinatii precum Frankfurt, Dusseldorf, Hamburg si Leipzig. Daca la cursele charter compania Air Berlin, Condor Flug, DBA sunt cele mai cautate, la cursele regulate, Carpatair si Malev sunt cele mai solicitate.