Fuziunea dintre aeroporturile din Arad si Timisoara, care va duce la realizarea unei unitati regionale cu doua baze, ar putea sa devina realitate dupa finalizarea autostrazii de pe Coridorul IV Paneuropean. Potrivit primarului din Arad, Gheorghe Falca, portiunea de autostrada care leaga cele doua judete vecine trece pe langa ambele aerobaze, fapt care ar putea duce la posibilitatea ca unitatea aradeana sa preia o parte din zborurile de la Timisoara.
„Dupa finalizarea lucrarilor de constructie a autostrazii, aeroporturile din Timisoara si Arad se vor putea uni, formand o singura institutie, care va avea rangul de aeroport regional”, a spus Falca.
In prezent, activitatea pe aeroportul din Arad este dominata de cursele de marfa preluate de terminalul cargo. Potrivit directorului autobazei, Dan Balacel, saptamanal sunt efectuate 20 de curse tip cargo. La acestea se adauga si cele doua curse saptamanale spre Valencia, efectuate de operatorul low-cost „Blue Air”. Directorul aeroportului a mai spus ca din toamna este posibila si introducerea a trei curse saptamanale spre Frankfurt (Germania). Totodata, compania low-cost „Wizz Air” a anuntat ca din 15 ianuarie 2007 va opera cu trei curse pe saptamana pe relatia Bergamo (Italia).
In ultimii ani, mai multe companii care au operat pe Aeroportul International Arad au renuntat la colaborare din cauza numarului redus de pasageri. Printre companiile care s-au retras s-a numarat si „Tarom”, care a decis anul trecut, in luna aprilie, sa isi anuleze cursele regulate de pasageri pe relatia Arad-Bucuresti si retur din cauza numarului redus de calatori.