Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Dependenţa de jocurile pe calculator, recunoscută ca boală mintală

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) ar putea include dependenţa de jocuri pe computer pe lista tulburărilor psihice din sistemul de clasificare a bolilor ce urmează să fie publicat în 2018.

Share

Elena Marinescu 0 comentarii

Actualizat: 28.12.2017 - 18:07

În noua versiune a ediţiei actualizate a Clasificării Internaţio-nale a Bolilor şi Problemelor de Sănătate (ICD-11), dependenţa de jocuri a fost inclusă în categoria „tulburărilor mintale, comportamentale şi de neurodezvoltare“. Pentru a justifica diagnosticul acestei afec-ţiuni o persoană trebuie să manifeste o „tulburare de control asupra jocului“, să acorde „o prioritate ridicată jocului până la nivelul la care acesta să prevaleze asupra altor interese şi activităţi de zi cu zi“ şi să continue să joace, „în ciuda apariţiei consecinţelor negative“, se arată în proiect. Un astfel de model de comportament este suficient de grav pentru a rezulta o tulburare semnificativă a vieţii personale, familiale, sociale, educaţionale, ocupaţionale sau a oricăror aspecte de funcţionare, -susţin specialiştii.

Jocul face victime

În ultimii ani s-a înregistrat o creştere a numărului de cazuri de morţi subite şi de simptome fizice asociate jocurilor pe calculator. În 2014, o femeie în vârstă de 27 de ani, din China, a decedat subit după ce a jucat timp de zece ore fără întrerupere. În 2015, un tânăr în vârstă de 17 ani, din Rusia, a ajuns la camera de gardă a unui spital, şi ulterior a decedat, după ce intrase în comă în timp ce juca. Conform relatărilor, el ar fi jucat aproape continuu timp de 22 de zile, întrerupând jocul video doar ca să doarmă şi să mănânce.

Pericolul „World of Warcraft“

Un studiu publicat de „CyberPsychology and Behavior“ arată că jocul video care creează cea mai mare dependență este „World of Warcraft“ (WoW), jucat de 10 milioane de oameni din întreaga lume. WoW îndeplinește toate criteriile în acest sens: este complex, se joacă în rețea și este structurat pe mai multe etape. Potrivit unui alt studiu, citat de aceeași publicație, realizat de oamenii de știință de la Universitatea Nottingham Trent, 99% din jucătorii WoW pierd noțiunea timpului când joacă. Astfel, 66% din respondenți au declarat că au pierdut noțiunea timpului începând cu seara până la primele ore ale dimineții, iar alți 14% s-au confruntat cu această stare dimineața, apucându-se de joc imediat după ce s-au trezit. 

Comentarii

loading...