Netflix a anunțat că, pentru prima dată în ultimii zece ani, numărul de abonați a scăzut, notează Euronews.
Platforma de streaming, celebră pentru seriale și filme de top precum „The Queen’s Gambit”, „Bridgerton” și „Inventing Anna”, a pierdut 200.000 de abonați în primul trimestru al acestui an.
Platforma funcționează pe baza unui model de abonament, obținând toate veniturile de la utilizatori, iar apoi investește în conținutul său. Numai anul trecut, Netflix a investit 17 miliarde de dolari în programe originale.
După ce a avut un mare avânt datorită pandemiei, numărul de utilizatori crescând până la 222 de milioane în timpul lock-down-urilor, Netflix înregistrează acum o scădere. Platforma a dat vina, printre altele, pe războiul din Ucraina și pe creșterea costului vieții, ceea ce i-a determinat pe mulți să strângă cureaua.
Compania a anunțat că lansează o campanie de reprimare a utilizatorilor care își împărtășesc parolele, o practică despre care se crede că are loc în 100 de milioane de gospodării.
Într-o declarație adresată acționarilor, care a abordat scăderea prețului acțiunilor, Netflix a spus: „Creșterea veniturilor noastre a încetinit considerabil, după cum arată rezultatele și previziunile noastre de mai jos. Pătrunderea noastră relativ ridicată în gospodării – dacă includem numărul mare de gospodării care împart conturi – combinată cu concurența, creează vânturi frontale în ceea ce privește creșterea veniturilor”.
Streaming în viitorul imediat
Platforma spune că se așteaptă ca 2 milioane de utilizatori să își anuleze abonamentele plătite înainte de luna iulie.
„Peisajul de streaming video a devenit extrem de competitiv, iar Netflix nu este imună la efectele sale. Pe măsură ce costul vieții continuă să crească vertiginos, consumatorii evaluează fiecare cheltuială, inclusiv serviciile de streaming video”, spune Stefan Lederer, CEO și fondator al Bitmovin, un start-up care furnizează infrastructura de streaming video pentru BBC și New York Times, printre altele.
„Faptul că un client rămâne sau se dezabonează depinde de faptul dacă un serviciu oferă un conținut excelent și inovații care îmbunătățesc calitatea experienței.”
Netflix în Europa
După începuturi modeste ca serviciu de închiriere de DVD-uri cu sediul în SUA, Netflix a devenit un fenomen mondial, adăugând aproximativ 109 milioane de utilizatori între 2017 și 2020.
Piața europeană reprezintă în prezent o mare parte din veniturile Netflix, cu până la 36% din populație abonată în unele țări.
Norvegia reprezintă cea mai mare proporție a populației abonate la Netflix, cu 1.968.164 de persoane care dețin abonamente. Marea Britanie este pe locul doi, cu aproape o cincime din populație care deține conturi Netflix, însă, din cauza diferențelor de populație, acest lucru echivalează cu 12.752.006 persoane.
Suedia, Elveția, Danemarca și Țările de Jos au toate între 15 și 17% din populație care plătește pentru platforma de streaming, iar Belgia, Finlanda, Luxemburg, Germania și Franța se încadrează între 12 și 14,5% de penetrare.
Între timp, Europa de Est și țările baltice se află în coada clasamentului, Slovacia, Ungaria, Letonia, Croația, Bulgaria și România având o rată de utilizare de sub 3,5%.
Netflix a stârnit controverse în Turcia (unde peste 3 milioane de persoane au un cont) la începutul acestui an, când a încălcat legile de cenzură cu un personaj LGBT.
Platforma a pierdut 700.000 de utilizatori în Rusia când s-a alăturat exodului cultural din această țară din cauza războiului din Ucraina.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!