Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cum eviți deshidratarea pe timpul caniculei

Temperaturile foarte ridicate din timpul verii determină deshidratarea organismului. Nu este suficient să bei un pahar de apă pentru a asigura o hidratare corectă la nivelul corpului. Alimentația este la fel de importantă.

Share

Valentina Vlădoi 0 comentarii

Actualizat: 27.07.2018 - 10:30

Bea un pahar cu apă de dimineață

Dimineaţa imediat după ce te-ai trezit este recomandat să bei un pahar cu apă la temperatura camerei. Acelaşi lucru trebuie să-l faci şi seara înainte de culcare.

Nu aştepta să ți se facă sete

Este bine să bei apă la fiecare 30-40 de minute, mai ales în timpul căldurilor dogoritoare de vară. Dacă bei apă doar atunci când îţi e sete, înseamnă că eşti deja deshidrată.

Evită cofeina și alcoolul

Cafeaua și alcoolul deshidratează organismul mai mult decât credem, iar consumul acestora pe timp de vreme călduroasă, accentuează și mai mult efectele. 

Dacă nu poți renunța la cafea, încearcă să adaugi măcar două pahare da apă la temperatura camerei atunci când o consumi.

Evită mezelurile

Deși este mult mai rapid să facem un sandwich de dimineață, sau sa cumpărăm unul în drum spre muncă, mezelurile pe care acestea le conține duc la deshidratare.

Evită Sucurile

Pe timpul verii, un suc rece, eventual și cu gheață pare alegerea corectă, mai ales când simți că te topești, însă zahărul din aceste sucuri are un efect hyponatremic, adică extrage apa din ţesuturi.

Înlocuiește Proteinele

Fie că este vorba despre o friptură sau de un pui la rotisor, atunci când vei consuma prea multe proteine, rinichii vor produce urină mai concentrată, fapt ce te pune în pericolul de a te deshidrata. 

De aceea, în perioada verii sunt indicate salatele de crudități, care îți asigură masa necesară și aportul de energie de care ai nevoie. De asemenea, nu uita de paharul de apă la fiecare masă.

Comentarii

loading...