Gigantul brand din industria frumuseții, Chanel, depune eforturiconsiderabile pentru a-și proteja cel mai bine vândut produs, celebrul parfum No. 5.
Casa de moda și beauty Chanel a anunțat că a recurs la măsuride protecție pentru celebrul parfum No. 5 întrucât câmpurile de flori sunt pe cale de dispariție, din cauza schimbărilor climaticeproduse în ultimiii ani, dar și din cauza persoanelor care dorescsă se mute în zona rurală după restricțiile impuse de pandemie. Astfel, pentru a-și asigura producția și în următorii ani, Chanel a achiziționat 10 hectare de teren în sudul Franței pentru a-șiasigura aprovizionarea cu iasomie și alte soiuri, recoltate manual într-un ritual delicat annual desfășurat la finalul verii. Acestea au fost adăugate celor 20 de hectare deja deținute și exploatate înparteneriat cu o familie locală în apropierea orașului Grasse, cunoscut pentru câmpurile sale de flori din jur. În anii 1980, Chanel a încheiat un acord cu familia Mul pentru a ancoraproducția a cinci flori în regiunea Pegomas, deoarece se temeaucă producția de iasomie se va muta în alte țări.
Iasomia cultivată în regiunea Grasse are un parfum specific. Începând cu secolul al XVII-lea, regiunea a devenit unul dintrecentrurile principale de parfumuri. Recolta de iasomie a luiChanel nu a fost prea afectată de COVID-19, în primul rândpentru că muncitorii au putut lucra afară. Parfumurile sunt o parte esențială a afacerii mărcii, parfumul și frumusețea fiindconsiderate a fi principalul produs pentru creșterea companiei. O sticluță a parfumului Chanel N°5 este vândută la fiecare 30 de secunde. 5 a fost primul parfum lansat de couturierul francezGabrielle Coco Chanel în 1921.