Mai multă prospeţime, mai mult design şi sustenabilitate, majoritatea participanţilor la eveniment au fost de acord asupra creşterii calitative a ediţiei 2018, în care accentul a fost pus pe combinaţia ideală dintre materialele, tehnicile şi modelele tradiţionale cu inovaţia, ca soluţie de amenajare şi design. Anumite categorii de produse au fost în centrul atenţiei, marcând accentuarea megatendinţelor care pot fi sintetizate prin: urbanizare, globalizare, individualizare.
Este vorba despre produsele pentru care se constată o creştere a pieţei şi un interes special al cumpărătorilor, în special cele care implică mai mult design, excelează în detalii, care fac apel la materiale naturale sunt durabile şi contribuie la o ambianţă relaxantă.
Sticlărie, porţelan, ceramică, decoraţiuni şi accesorii pentru casă, secţiuni întregi dedicate obiectelor pentru masă şi bucătărie, lămpi, aparate electrocasnice mici, mic mobilier, accesorii, decoraţiuni, plante exotice, mobilier şi ustensile pentru grădină, bijuterii şi articole din piele, spectrul obiectelor din cadrul târgului Ambiente a crescut de la an la an.
Tendinţe
Una dintre cele mai importante atracţii a fost, fără îndoială, show-ul tendinţelor de interior identificate de Stilburo bora.herke.palmisano pentru anul 2018 pe baza produselor selectate de la expozanţi şi care au fost prezentate în zona GALERIA sub deviza “Fusion Link Connection”.
Au fost realizate patru scenarii tematice, exprimând semnificaţia şi alternativele, pe baza selecţiei celor mai reprezentative produse expuse la târg care au acoperit întregul spectru al ariilor deja celebre ale târgului: LIVING, GIVING şi DINING. Formele, materialele, modelele şi culorile au fost principalele elemente studiate, care au determinat identificarea acestor tendinţelor majore, surse relevante de inspiraţie pentru amenajările contemporane: simplu şi sobru, culori şi exigenţă etică, emoţii tehnologice, poveşti opulente.
Tururile ghidate
Care produse sunt simple variaţiuni pe design familiar şi care sunt într-adevăr inovative? Cum arată un produs cu mesaj orientat pe sustenabilitate şi design autentic şi este bazat pe tehnologii prietenoase cu mediul? Prin ce se disting produsele de succes faţă de celelalte: povestea din spatele lor, backgroundul, tehnologiile noi, detaliile sau funcţiunile optimizate?
Acestea au fost temele abordate de profesorul Hansjerg Maier-Aichen în tururile ghidate ale târgului. La rândul său, mai tânărul professor Mark Braun a abordat din nou, dar pe baza exemplelor din târg, binecunoscuta temă “Mai puţin dar mai bun”.
Ţara parteneră
Anul acesta ţara parteneră a fost Olanda, ceea ce a adus, fără doar şi poate, un plus de savoare, mai ales datorită caracteristicilor cozy şi vintage, atât de încetăţenite dar şi foarte la modă astăzi, de care se leagă numeroase produse realizate de companiile olandeze. Reprezentantul ţării partenere a fost Robert Bronwasser, designer de produs, care a organizat la târg expoziţia DO DUTCH, în timp ce .imvitat de onoare a fost Sylvie Meis, prezentator TV şi antreprenor.
Ghidul Stilului Etic
O producţie corectă este astăzi un puternic argument la vânzare. Sustenabilitatea devine o problemă care schimbă astăzi lumea şi apare o piaţă tânără, a produselor sustenabile, care dovedeşte un potenţial imens. Târgul Ambiente s-a adaptat acestei schimbări, organizatorii realizând un Ghid al stilului etic care oferă o listă completă cu produsele relevante din acest punct de vedere.
German Design Awards 2018
Fiind plasat la începutul anului şi poziţionat cel mai important eveniment în domeniul bunurilor de larg consum pentru care designul reprezintă un factor fundamental, târgul Ambiente a reprezentat şi platforma ideală de prezentare a produselor premiate pentru design, iar aceasta nu numai pentru domeniul homeo ci şi pe altele, cum sunt: elemente constructive, arhitectură, lifestyle, etc.
Designul trebuie să pună întotdeauna un zâmbet pe faţa noatră
Interior designer Luciana Georgescu, www.spotondesign.ro, www.zazui.ro, 0040.745.622.840
Am avut ca obiectiv descoperirea târgului Ambiente prin ochii unui designer de interior dar şi a unui strateg de magazin home&deco online.
Care sunt tendinţele, care ar fi linia pe care să o abordez în amenajarea caselor clienţilor mei şi… ce s-ar vinde online? Două lucruri total diferite! Pe de o parte, dorinţa de a fi in trend şi, pe de alta, dorinţa de a găsi lucruri potrivite şi pentru cei care nu vor să investească foarte mult în amenajarea/decorarea casei lor.
Aş spune că misiunea mea tindea să fie de două ori mai grea! Şi totuşi, am avut o maare surpriză: evenimentul a fost structurat astfel încât, cu puţină organizare şi fitness inclus (38 km parcurşi în două zile şi jumătate) am reuşit să bifez ambele priorităţi cu brio
În ce priveşte designul interior, m-a inspirat instalaţia „Do Dutch” a designerului de obiect Robert Bronwasser care a ales cele mai representative obiecte ale designerilor olandezi (Olanda a fost ţara parteneră în 2018, India e urmatoarea în 2019) şi le-a organizat coerent într-o expoziţie interesantă. Viziunea lui este clară: designul trebuie să fie „smart, modest, iconic, logical and enjoyable”, să puna întotdeauna un zâmbet pe faţa noastră.
De asemenea, evenimentele organizate pe diferite teme şi conferinţa de presă, au dat informaţii clare şi la obiect, care sunt trendurile, care sunt punctele forte pentru anii următori.
O experienţă inedită a fost şi librăria – parcă niciodată nu am găsit la un loc atât de multe cărţi de specialitate, jos pălăria din nou pentru organizare, parcă tot ce căutam îmi ieşea în cale.
Din 4441 de expozanţi din 89 de ţări ar fi fost practic imposibil să nu găsesc ceea ce căutam, e drept, însă, numărul mare de expozanţi ar fi putut constitui şi o problemă dacă standurile nu ar fi fost organizate corespunzator.
Căutarea a fost facilitată de distribuirea pe secţiuni (Dining, Living si Giving) astfel încât m-am putut focusa pe ceea ce căutam în ziua respectivă, uşurându-mi enorm munca.
Am început deja colaborarea (chiar dacă târgul s-a încheiat doar de o săptămână) cu furnizori de tablouri, covoare, tapet, veselă, arome de cameră şi mici decoraţiuni, detalii care fac diferenţa şi pe care cei interesaţi le pot găsi după numai două săptămâni atât în showroom-ul nostru cât şi la magazinul ZAZUI online.