Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Alma Brăvescu: „Produsul de brand nu va egala niciodată o haină croită cu migală de designer“

Am avut inspirația să vorbesc pe îndelete cu designerul brand-ului NOON, Alma Brăvescu.

Share

Madalina Racorean 0 comentarii

Actualizat: 12.02.2019 - 16:34

Mă entuziasmez, după caz, la fiecare interviu pe care îl iau, însă de această dată mi s-au furnizat informații pe care le-am dizolvat în mintea mea natural și am primit hrană spirituală, așa cum îmi doresc să o primesc de fiecare dată. NOON aruncă totul sub o altă lumină, iar antreprenoarea nu se ascunde după fațada unor cuvinte mari. Este ceea ce ar trebui să fie, este ce trebuie să aflăm multe dintre noi că este. Firescul unui om care și-a transformat job-ul în magie...

„Totul pornește de la dragostea de geometrie. Eu sunt arhitect de formație. Este adevărat că moda este arhitectură, materia diferă, însă principiile rămân acolo. Așadar, eu asta fac, arhitectură în pânză, și trebuie să vă spun că la un moment dat a trebuit să aleg dacă fac și arhitectură, și haine. M-am oprit la a face haine. Evident, în viața mea există și rolul de mamă. Dar asta a fost acolo... Nu puteam să am trei job-uri, au rămas doar două...

Am început să cochetez cu ideea de haine încă din facultate, în paralel cu arhitectura, într-un moment în care proiectele trenau, nu se înfăptuiau mai repede și aveam nevoie de ceva mai concret, de un proiect mai aproape de final și urgența de a se înfăptui ceva, de a se finaliza ceva, cu mai puține compromisuri. Am testat în paralel, iar după ce am devenit mamă am hotărât să fac numai acest lucru. Așadar, de mai bine de patru ani există NOON. Cresc ușor și aș vrea ca totul să rămână la nivel de pasiune, de magic, de mai mult decât un job.“

 

Iubește rochia și știe cum îi stă bine unei cămăși multifuncționale

„Rochia este o piesă care funcționează foarte bine. E mai ușor să te transformi cu o rochie, mai ales dacă este multifuncțională. Necesită din partea celei care o îmbracă mai puțin efort, e practică și pentru că alergăm după timp, pentru că timpul ne lipsește foarte tare, iar aceasta s-ar putea numi o soluție. Și da, este foarte feminină. Dar asta nu înseamnă că nu fac și pantaloni, și paltoane, și vestoane și multe altele... Dar toate acestea doar pentru clientele de atelier. Trebuie să ai o gândire ușor practică să poți rezista. Din păcate, nu se poate și fără partea aceasta de calcule. Bluzele și cămășile reinterpretate sunt parte din creațiile mele. Creez rochii și cămăși multifuncționale și pornesc de la ideea că o piesă trebuie să știe să facă mai multe lucruri. O cămașă de birou poate deveni o cămașă de birou fără să fie o cămașă de birou, o rochie poate să meargă la birou, dar și la teatru. Până la urmă, nu trebuie să te îmbraci numai la ocazii speciale, trebuie să ai haz și să aduci un pic de plus personalității tale în fiecare zi. În acest caz hainele trebuie să fie practice. Veți găsi buzunare peste tot pe unde le pot pune. Îmi place ca atunci când cumperi o haină NOON să fie, până la urmă, o investiție și în timp, dar și în produs. De aceea majoritatea sunt multifuncționale. Le legi în mai multe feluri, vei descoperi două-trei piese în una singură, folosesc culori neutre care nu bruiază geometria, ci o susțin. Printul ar intra prea tare în geometrie, nuanțele neutre lasă loc accesorizării și susțin transformarea ținutei, evident cu un plus de la tine, de la persoana care îl poartă, să capete tot timpul altă față.“

 

Stilul NOON

„Stilul meu este arhitectural casual, cu puțin chic... Nu-mi plac categorisirile, ce-i drept, pentru că îmi lasă impresia că mă așez într-o cutiuță și nu vreau să simt acest lucru. Chiar dacă testez mai multe zone, când mă uit în urmă găsesc linia care trece prin ele în zona geometriei, a funcționalului, a versatilului și mai ales a țesăturii naturale. Îmi place să folosesc multe combinații de bumbac și in, sau in simplu, bumbac simplu, lână cu vâscoză naturală și foarte rar am luat, numai dacă mi-a plăcut ceva în mod special, o țesătură care să aibă ceva sintetic. E adevărat că materialele naturale sunt ușor mai pretențioase pentru că trebuie să le calci. Produsul de brand născut din exploatare nu va egala niciodată o haină din țesătură naturală gândită de un designer.“

 

„Am început un proiect care își dorește să salveze lâna românească“

„Sunt două probleme pe care le-am descifrat eu după ce am început să fac acest lucru, mai puțin ca antreprenor și mai mult ca artist și ca om îndrăgostit de haine, de pânză, de a spune o poveste prin haină. Cred că publicul nostru trebuie educat puțin, iar cea mai mare bucurie am avut-o atunci când clientele mele au început să prindă curaj și să înțeleagă ceea ce fac. Trebuie povestit ce faci pe îndelete. Cu răbdare, toți aflăm de ce o haină de designer este mai valoroasă decât un produs luat dintr-un mall de la un brand – un produs născut din exploatare, pentru că execuția la costuri reduse înseamnă exploatare. Țesătura mea este românească, dacă se poate. Vara am acces la un procent mai mare de țesături românești. Am găsit «Pânză de Florian». Ei fac tot felul de minuni de bumbac, fac pânza topită românească, fac inul carpatin, pânza de casă, borangicuri etc. Așadar, vara folosesc 80% țesătură românească. Am început un proiect care își dorește să valorifice lâna românească, dar stagnează, pentru că sunt multe opreliști la noi. După un studiu pe care ne-am dorit să-l facem înainte de a demara proiectul, 90% din lâna românească este arsă. Kilogramul de lână costă 3 lei și 4 lei curățarea kilogramului de lână... astfel că lâna se arde și un procent infim de 10% este valorificat.   

Revenind la antreprenoriat, voi spune că e nevoie să ne educăm, să aflăm ce e cu produsul, de ce are o valoare, trebuie să consumăm intern, să salvăm și planeta și micile business-uri, pentru că altfel nu putem face față concurenței... Trebuie să consumăm conștient! Înlocuiește un brand mare de consum cu unul mai mic, cu un produs cu țesătură naturală, multifuncțional. Gândește-te că nu e nimeni exploatat... Am cliente care poartă rochii pe care le-am făcut acum cinci ani, sau acum opt ani, când am croit primele haine. Nici nu s-au demodat, nici nu s-au degradat. Omul cu o viață agitată, mereu în grabă, și care nu știe povestea spusă de mine nu înțelege efortul din spatele unui produs de designer...

Este rolul meu să spun povestea hainei pe care o gândesc și o produc. Nu mi-am subapreciat niciodată clienții. Totul e ca eu să am timp să spun povestea, iar ei să aibă timp să vină să o asculte. Trebuie să muncim să ne educăm unii pe alții și să încercăm să consumăm conștient. La noi, pentru că explozia de bunuri a venit mai târziu, cred că și conștientizarea faptului că nu trebuie să consumi foarte mult vine mai târziu. Sunt foarte încântată de clienții care au crescut odată cu mine, de cei care au învățat să consume altfel. Printre clientele mele sunt femei inteligente și independente financiar, care știu ce înseamnă un lucru de calitate, funcțional, produs aici. Oricum, nu fac haine care să fie mult prea luxoase. Nu îmi place glam-ul... E o chestie de atitudine. Îmi îmbunătățesc viața cu o haină de calitate și nu mă subjugă luxul...“   

Comentarii

loading...