Zborurile între Europa și China au devenit mai lungi, mai scumpe și mai greu de găsit, pe măsură ce tot mai multe companii aeriene europene anulează rute din cauza sancțiunilor impuse de războiul Rusiei împotriva Ucrainei.
În urma închiderii spațiului aerian al Rusiei pentru operatorii aerieni occidentali, transportatorii europeni sunt nevoiți să urmeze rute mai lungi pentru a evita teritoriul rusesc, ceea ce duce la costuri suplimentare de combustibil și cheltuieli mai mari pentru echipaje.
În schimb, companiile aeriene chineze și alți operatori non-europeni își extind rutele directe către orașele europene.
„Este un dezavantaj competitiv pentru operatorii europeni. Este clar”, a declarat Aletta von Massenbach, CEO al aeroportului din Berlin, referindu-se la dificultățile întâmpinate de companiile aeriene europene.
În prezent, zborurile care anterior treceau prin spațiul aerian rusesc sunt nevoite să ocolească această zonă vastă interzisă, ceea ce adaugă ore suplimentare la durata călătoriilor și crește costurile.
Lufthansa, British Airways și LOT Polonia au suspendat anumite rute din cauza acestor dificultăți.
Pe de altă parte, operatorii chinezi beneficiază de relații mai strânse cu Kremlinul și nu sunt afectați de restricțiile impuse companiilor europene.
„Companiile noastre aeriene care operează, de exemplu, pe ruta Berlin-Beijing trebuie să urmeze o rută diferită dacă este vorba despre o companie germană față de una chineză”, a explicat von Massenbach.
În urma anulării zborurilor de către cel puțin cinci companii aeriene europene, Comisia Europeană a promis un studiu privind concurența pe rutele internaționale, însă scepticismul rămâne în industrie cu privire la eventualele măsuri concrete.
„Nu mă aștept ca din asta să iasă ceva”, a declarat Willie Walsh, director general al Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA), adăugând că nu există dorința de a compensa financiar companiile aeriene afectate.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!