Autoritatea pentru Concurență din Ungaria a impus o amendă de 770.000 de euro companiei Wizz Air pentru practici de comunicare înșelătoare, a anunțat sâmbătă instituția pe site-ul său, conform Reuters și News.ro.
Potrivit autorităților din țara vecină, compania aeriană Wizz Air a indus în eroare clienții, determinându-i să achiziționeze bilete mai scumpe.
Autoritatea ungară a declarat că Wizz Air a încălcat standardele profesionale de diligență și a furnizat informații înșelătoare despre serviciul său de check-in automat, orientând astfel consumatorii către pachete mai costisitoare.
Reprezentanții Wizz Air nu au putut fi contactați imediat pentru a comenta situația, potrivit surselor citate.
Wizz Air întâmpină mai multe dificultăți
Amenda vine în contextul în care Wizz Air și-a redus recent prognoza de profit anual, după o scădere de 44% a profitului operațional în primul trimestru.
Această scădere a fost cauzată parțial de costurile legate de problemele motoarelor Pratt & Whitney și de încheierea unor contracte de leasing speciale pentru a crește capacitatea.
Compania aeriană low-cost, care utilizează avioane Airbus, a întâmpinat dificultăți cu motoarele Pratt & Whitney RTX, iar 46 dintre avioanele sale vor fi reținute la sol pentru inspecții în această vară, afectând astfel capacitatea de operare.