Ministrul Muncii a declarat că veniturile suplimentare din 2001, nu trebuie dublate de documente, pentru recalcularea pensiilor
Cei care au plătit contribuții de asigurări sociale, după aprilie 2001, nu mai trebuie să prezinte vreun document, pentru recalcularea pensiei, pentru că există Declarația 112 care arată toate contribuțiile pe care le-am plătit.
„Avem, după aprilie 2001, Declaraţia 112, care este relevantă pentru toate contribuţiile pe care noi le-am avut, pentru toate veniturile pentru care am datorat contribuţii de asigurări sociale. Dacă o persoană care a lucrat în baza unui contract de muncă, în baza unui raport de serviciu, în baza unui contract pe PFA, PFI şamd şi pentru care s-au datorat contribuţii de asigurări sociale, trebuie să ştie că nu trebuie să mai aducă niciun document. Pentru perioadele dinainte de aprilie 2001, pentru angajatorii care sunt în activitate pensionarii solicită adeverinţele cu veniturile nepermanente acestor angajatori şi în baza articolului 34, alineatul 5 din Codul Muncii angajatorii sunt obligaţi să elibereze aceste adeverinţe în mod gratuit pensionarilor”, a precizat Simona Bucura – Oprescu la TVR Info.
Ministrul Muncii s-a referit și la firmele care nu mai există și, în consecință, nu mai pot elibera aceste adeverințe.
„Pentru pensionarii ai căror angajatori au încetat activitatea şi arhivele acelor angajatori au fost preluate de deţinătorii privaţi de arhive, aceştia trebuie să se adreseze acestor deţinători privaţi de arhive. Este foarte important ca aici pensionarii să-şi cunoască drepturile şi, cunoscând aceste drepturi, la rândul dânşilor să fie atenţi cu privire la modul cum le sunt calculate costurile pentru eliberarea acestor documente”, a adăugat ministrul Muncii la TVR Info.