Vânzările de automobile noi în Germania au crescut ușor în octombrie pentru prima dată în câteva luni, dar cererea pentru vehicule electrice a scăzut, conform datelor oficiale publicate marți, scrie AFP.
Cererea pentru vehicule electrice rămâne slabă în Germania
Autoritatea federală de transport KBA a raportat că un total de 231.992 de mașini noi au fost înmatriculate pe cea mai mare piață auto din Europa luna trecută, ceea ce reprezintă o creștere de șase procente comparativ cu anul anterior.
Aceasta este prima creștere înregistrată din luna iunie și a fost stimulată de vânzările mai mari de vehicule comerciale, care au crescut cu aproximativ 10 procente, în timp ce înmatriculările de automobile private noi au scăzut cu 2,5 procente.
Totuși, vânzările de vehicule electrice cu baterie au înregistrat o scădere de aproximativ cinci procente, continuând tendința descendentă care a început după eliminarea subvențiilor guvernamentale anul trecut.
Ele au reprezentat aproximativ 15 la sută din totalul noilor înmatriculări, mult sub media din 2023, care se ridica la aproximativ 18 la sută.
Având în vedere că perspectiva economică rămâne „foarte sumbră”, potențialii cumpărători de automobile rămân „ezitanți”, a declarat analistul Constantin Gall de la consultanța EY, prezicând că vânzările din acest an vor fi cu aproximativ 20 la sută sub nivelurile de dinainte de pandemie din 2019.
„Piețele de automobile noi din Germania nu se vor redresa până la sfârșitul anului,” a avertizat el.
Gall a prezis o scădere a înmatriculărilor de noi automobile electrice de aproape 30 la sută comparativ cu anul trecut.
Totuși, vânzările de vehicule electrice ar putea crește anul viitor, deoarece prețurile sunt „foarte probabil să scadă semnificativ” pe măsură ce producătorii se grăbesc să respecte cerințele mai stricte de emisii ale UE, care vor intra în vigoare în 2025, a declarat Gall.
Producătorii auto din întreaga Europă se confruntă cu provocări variate, de la cererea slabă atât pe plan intern, cât și pe cel extern, până la costurile mari de producție.
Criza este deosebit de acută pentru constructorii auto din Germania, din cauza concurenței acerbe din China, unde au investit masiv.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!