3 C
București
marți, 12 noiembrie 2024
AcasăInternaționalUn muncitor de la căile ferate din Irlanda susține că este plătit...

Un muncitor de la căile ferate din Irlanda susține că este plătit cu 121.000 de euro pentru a nu face nimic

Un angajat la rețeaua națională de căi ferate din Irlanda, pe numele său, Dermot Alastair Mills, susține că primește anual suma de 121.000 de euro, deși nu face nimic, scrie Irishcentral.

Mills, director financiar la Irish Rail, a declarat că își petrece cea mai mare parte a săptămânii de lucru făcând plimbări lungi, mâncând sandvișuri și citind ziarul după ce, în 2014, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la practicile contabile de la Irish Rail.

„Aș spune că dacă aș primi ceva care mă obligă să muncesc o dată pe săptămână aș fi încântat”, a declarat Mills.

Mills a mai spus că a făcut dezvăluirea în temeiul Legii privind dezvăluirile protejate din 2014 și spune că de atunci a fost penalizat pentru că a făcut plângerea.

Irish Rail a recunoscut că Mills a făcut plângerea, dar neagă că l-a penalizat pentru aceasta, potrivit Irish Independent.

Mills a declarat că lucrează de acasă sau de la birou, adăugând că își începe ziua de lucru la ora 10.00 și aproape niciodată nu primește e-mailuri de muncă.

„Îmi cumpăr două ziare, Times și The Independent, și un sandviș. Mă duc în cabina mea, pornesc calculatorul și mă uit la e-mailuri. Nu există niciun e-mail, niciun mesaj, nicio comunicare, nicio”, a declarat Mills.

„Mă așez, citesc ziarul și îmi mănânc sandvișul. Apoi, în jurul orei 10.30, dacă există un e-mail care necesită un răspuns, răspund la el. Dacă există muncă asociată cu acesta, fac acea muncă”, a mai spus el.

Ca răspuns la întrebările reprezentantului său, John Keenan, Mills a declarat că este plătit cu 121.000 de euro pentru „a nu face nimic”.

„Când spun să nu fac nimic, mă refer la a nu-mi folosi abilitățile”, a spus Mills ca răspuns la Keenan.

Irish Rail a argumentat că WRC are competența de a se pronunța doar cu privire la orice presupuse penalizări care se referă la faptul că Mills nu a reușit să obțină o promovare la un post mai înalt în 2018.

Mills a declarat în fața Comisiei pentru Relații la locul de muncă (WRC) că i s-a încredințat responsabilitatea pentru bugete de capital în valoare de aproximativ 250 de milioane de euro de la începutul mileniului până la colapsul financiar din 2007. El a raportat consiliului Irish Rail și a participat la subcomitetele consiliului, fiind promovat în 2010.

Cu toate acestea, el a susținut că a fost intimidat în noua sa funcție și a fost forțat să își ia trei luni de concediu medical în 2013.

Când s-a întors la serviciu, i s-a spus că va avea același salariu și că i s-a dat responsabilitatea de director financiar, responsabil de active fixe în valoare de miliarde, pe lângă portofoliul de datorii al companiei. De asemenea, el ar fi fost însărcinat cu întocmirea de rapoarte pentru guvernul irlandez.

El a declarat că a observat „anumite probleme” cu debitorii după ce s-a întors la serviciu și a încercat să „ridice aceste probleme”.

El a scris un raport „de bună credință” către directorul executiv al Irish Rail în martie 2014, înainte de a face o dezvăluire protejată către ministrul Transporturilor în luna decembrie a aceluiași an.

Mills susține că a fost împiedicat să își asume responsabilitatea pentru activele fixe ale Irish Rail după ce a făcut raportul, adăugând că, la scurt timp după aceea, a pierdut și responsabilitatea de a pregăti rapoarte pentru guvernul irlandez.

El a declarat pentru WRC că a fost nevoit să gestioneze doar un portofoliu de datorii în valoare de 8 milioane de euro, care a scăzut acum la 400.000 de euro.

„Am început cu ceea ce părea a fi o atribuție rezonabilă în 2013 și 2014. Încet, dar sigur, a fost redusă la zero”.

El a declarat că s-a simțit „izolat” la locul său de muncă de la uzina feroviară Inchicore din Dublin de când a depus plângerea, în decembrie 2014.

Urmărește România Liberă pe TwitterFacebook și Google News!

Alexandru Stancu
Alexandru Stancu
2017 este anul debutului meu în presă. Am trecut pe la ProTv și Aleph News, iar din vara lui 2021 am devenit editor web la România Liberă.
Cele mai citite

Dobânzile mari, munții greu de escaladat ai creditării

Dobânzile la creditele din România au devenit o provocare copleșitoare pentru consumatori și companii, o călătorie economică pe teren accidentat, care contrastează puternic cu...

Sectoarele cu cele mai mari scumpiri în octombrie

În octombrie 2024, prețurile au înregistrat creșteri semnificative față de aceeași lună a anului trecut, iar serviciile poștale, legumele și fructele proaspete au fost...

UE alocă fonduri pentru apărare: Bruxelles a anunțat modificări importante privind alocarea fondurilor de Coeziune

Fondul de Coeziune devine sursă de finanțare pentru industria de armament și mobilitate militară Țările UE au posibilitatea de a redirecționa o parte din resurse...
Ultima oră
Pe aceeași temă