Pare incredibil, dar în orașul Amsterdam, celebrul pentru frumusețea sa și pentru stilul său de viață vibrant, un loc de parcare poate ajunge să coste cât o casă medie în alte părți ale Olandei sau o casă de lux în România. Situat pe Hooftstraat, în apropierea faimosului Vondelpark, un loc de parcare a fost scos la vânzare pentru suma de 500.000 de euro.
500.000 de euro pentru un loc de parcare
Da, ai citit bine. Prețul acestui loc de parcare este de 500.000 de euro, o sumă care depășește cu mult prețul mediu al unei case în Olanda, care a fost de 430.000 de euro anul trecut. Este mai mult decât un simplu loc de parcare, este un simbol al prețurilor exorbitante din Amsterdam, unde spațiul este la mare căutare și unde proprietățile imobiliare ating sume astronomice.
Pentru 500.000 de euro ai putea achiziționa nu doar un loc de parcare, ci poate chiar o locuință luxoasă în alte părți ale lumii. Totuși, în Amsterdam, unde mașinile sunt deseori parcate pe străzi înguste și unde locurile de parcare sunt limitate, acest preț pare să fie doar o altă manifestare a realităților pieței imobiliare din acest oraș unic.
Situat într-o zonă de lux, pe strada Hooftstraat, lângă celebrul Vondelpark din Amsterdam, acest loc de parcare poate fi considerat o adevărată comoară urbană. Cu o chiria lunară de 750 de euro, pare să fie un lux pe care mulți și-l pot permite doar în vise. Cu toate acestea, există o justificare pentru acest preț exorbitant, și anume politica urbană din Olanda, care vizează reducerea utilizării mașinilor în orașe.
„Prețul nu este rău pentru locul în care se află. În zonă vindem case terasate cu 8 milioane de euro, fără garaj sau grădină. Casele valorează mai mult dacă au loc de garaj. În același timp, locurile de parcare devin din ce în ce mai rare. Prin urmare, ne așteptăm ca acest loc să fie vândut„, spune agentul Jeel Heule.
Într-adevăr, în ultimii ani, orașele olandeze, inclusiv Amsterdamul, au adoptat politici agresive pentru a reduce traficul auto și pentru a încuraja alternativele de transport sustenabil, cum ar fi bicicletele și transportul public. Această direcție urbană a condus la o scădere a numărului de locuri de parcare disponibile în oraș și la creșterea prețurilor pentru cele care rămân. În consecință, locurile de parcare au devenit o „marfă rară” și prețioasă în Amsterdam și în alte orașe olandeze, ceea ce explică în mare măsură prețul ridicat al acestui loc de parcare.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!