0.1 C
București
marți, 26 noiembrie 2024
AcasăEconomieEconomie internăTurismul din România a ratat și evenimentul din Paris, pentru a-și prezenta...

Turismul din România a ratat și evenimentul din Paris, pentru a-și prezenta oferta, în condițiile în care țara are cei mai puțini turiști din UE

Cu cel mai mic număr de turiști din UE, România ratează încă o şansă de promovare la târgul de turism de la Paris, după ce a ratat şi participarea la cel mai mare tărg de turism din lume în primăvară, susţin reprezentanţii Asociaţiei Incoming Romania, care reuneşte peste 40 de companii de turism specializate în primirea turiştilor străini în ţara noastră.

„Asociaţia Incoming Romania consideră că România a ratat o mare şansă de promovare turistică pe pieţele franceză şi europenă prin neparticiparea cu stand naţional la târgul de turism de la Paris – IFTM Top Resa 2023, târg dedicat profesioniştilor din turism, de tip business-to-business, organizat ca în fiecare an în perioada 3-5 octombrie 2023. În fiecare din aceste zile, de la 09:30 la 19:00, tur operatorii din întreaga lume îşi prezintă ofertele. Vizitatorii sunt doar oameni de turism: agenţi de turism, oficiali, hotelieri, profesionişti, studenţi, profesori, jurnalişti, oameni de afaceri. Târgul este organizat cu spaţii pentru standuri naţionale şi regionale, dar şi pentru firme, operatori de incoming, croaziere, turism sustenabil, turism de afaceri”, transmit reprezentanţii asociaţiei.

Deşi în târg se vorbeşte puţin şi sporadic şi româneşte, prin participarea ca vizitatori profesionişti sau în structuri internaţionale de incoming a unor membrii ai asociaţiei Incoming Romania, din nefericire, România ca destinaţie nu este prezentă, spune sursa citată.

În opinia reprezentanţilor Asociaţiei Incoming Romania, momentul era unul favorabil promovării ţării noastre având în vedere campania de publicitate pentru destinaţiile din România efectuată pe autobuzele turistice din Paris în perioada Campionatului Mondial de Rugby din Franţa, pentru că avem o nouă ambasadoare a României la Paris – activă susţinătoare a destinaţiilor României, la Bucureşti s-a deschis de curând un mare centru francofon, la TV5 rulează filme de promovare a României turistice, în Franţa există o mare simpatie şi solidaritate pentru România şi Polonia în contextul războiului din Ucraina, iar în România sunt prezenţi soldaţi francezi.

„Credem că am irosit încă o mare oportunitate de a fi mai activi pe piaţa franceză şi de a ne regăsi în mai multe cataloage de turism”, au mai spus membrii asociaţiei specializate în primirea turiştilor străini în România.

În acest context, Asociaţia Incoming Romania cere guvernului şi Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului să urgenteze înfiinţarea Organizaţiei Naţionale de Management al Destinaţiei România ca Organizaţie de Promovare Turistică a României pentru a profesionaliza şi eficientiza acest proces.

Legat de acest subiect, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Radu Oprea, a declarat, miercuri, la Ploieşti, că organizatorii Târgului de Turism de la Paris au schimbat regula în timpul jocului şi au cerut plata în avans, astfel că România nu a putut participa la acest eveniment.

„Organizatorii Târgului de la Paris au schimbat regula jocului în timpul jocului, în sensul că au solicitat plată în avans, întrucât alţi participanţi din alte ţări nu au plătit la timp”, a spus Oprea.

Acesta a explicat că România nu poate plăti în avans, deoarece legislaţia nu permite, dar a subliniat că ţara noastră a fost prezentă la două târguri la Paris, unul foarte mare în ianuarie şi la târgul specializat pentru balneo, pentru cură de tratament. Și nu o poate face, pentru că, evident, ligislația fiscală poate schimba lucrurile în timpul jocului, cea turistică nu.

Asociaţia Incoming Romania reuneşte peste 40 de companii de turism româneşti specializate în primirea turiştilor străini în România.

Răzvan Zamfir
Răzvan Zamfir
Răzvan este în presă de două decenii, fiind jurnalist atât de presă scrisă cât și de online. Și-a început cariera scriind articolele la mașina de scris, fiind licențiat în filosofie. Și-a perfectat apoi cunoștințele în jurnalismul de business și financiar. Are în portofoliu nume mari de presă precum Bursa, Capital, Business Cover – pe care l-a coordonat, Economica sau Economedia. Este autor România Liberă din iulie 2023.
Cele mai citite

Un celebru realizator de podcast american a intrat în conflict cu Vladimir Kliciko

Joe Rogan, celebru realizator de podcast american, "răspândeşte propaganda rusă" cu privire la războiul din Ucraina, a acuzat fostul campion mondial de box la...

Exporturile de carne tocată și salamuri crud-uscate către Marea Britanie și SUA blocate din cauza pestei porcine

Exporturile de carne tocată şi de salamuri crud-uscate către Marea Britanie şi SUA sunt blocate din cauza pestei porcine africane care încă evoluează pe...

Un celebru realizator de podcast american a intrat în conflict cu Vladimir Kliciko

Joe Rogan, celebru realizator de podcast american, "răspândeşte propaganda rusă" cu privire la războiul din Ucraina, a acuzat fostul campion mondial de box la...
Ultima oră
Pe aceeași temă