Toyota a reușit să înregistreze un volum record al vânzărilor în octombrie, cu o creștere de 1,4%, totalizând 903.103 vehicule vândute de divizia principală Toyota/Lexus. Această performanță vine după cinci luni marcate de dificultăți de producție și scăderi ale vânzărilor.
Creșterea s-a datorat în principal pieței auto interne din Japonia (+7,1%), în timp ce pe piețele internaționale avansul a fost modest, de doar 0,4%, din cauza scăderilor semnificative din America de Nord și alte regiuni.
În Canada, declinul a fost de 10,2%, iar în SUA, de 5%. Piețele europene au avut o evoluție mixtă, cu scăderi semnificative în Marea Britanie (-12,5%) și Franța (-12,2%), dar o creștere de 1,4% în ansamblu, totalizând 94.990 vehicule în octombrie. Pe alte piețe asiatice, cum ar fi Indonezia și Thailanda, scăderile au fost de 11,3% și, respectiv, 27,3%.
În primele 10 luni ale anului, Toyota a vândut 8,3 milioane de vehicule la nivel global, un volum sub cel din 2023, cu 7,1 milioane vândute pe piețele externe (+1,1%).
Performanțele în Europa (+6,1%, cu 970.647 vehicule) și America Latină (+3,2%) au contribuit la compensarea parțială a scăderilor din China (-4,6%) și Japonia (-14,6%).
Toyota continuă să înregistreze un declin pe termen lung.
În octombrie, producția globală a scăzut cu 0,8%, la 893.164 vehicule, marcând a noua lună consecutivă de scădere. În uzinele din Japonia s-a înregistrat o creștere, dar producția internațională a scăzut cu 4,9%.
În Europa, producția a fost afectată de noile reglementări privind emisiile în uzinele din Marea Britanie, înregistrând o scădere de 5% în octombrie, dar păstrând un avans anual de 8,7%, cu 700.575 vehicule fabricate.
La nivel global, Toyota a produs 7,88 milioane de vehicule în primele 10 luni, o scădere de 5,1% față de 2023.