Toyota a înregistrat un nou record istoric de vânzări în Europa în primele nouă luni ale anului 2024, raportând o creștere de 6% față de aceeași perioadă a anului trecut, cu un total de 912.671 vehicule vândute.
Acest avans depășește creșterea generală a pieței auto europene și subliniază succesul strategiei Toyota, bazată pe o gamă diversificată de propulsii electrificate.
O performanță deosebită a fost obținută în segmentul vehiculelor hibride și electrice, care acum reprezintă 75% din totalul vânzărilor. Marca Toyota s-a menținut pe locul doi în piața auto europeană, atât în sectorul autoturismelor, cât și al vehiculelor comerciale, fiind devansată doar de Volkswagen.
În plus, brandul premium Lexus a raportat o creștere de 17%, cu 63.697 vehicule vândute.
Deși Toyota are doar un singur model complet electric pe piața europeană, vânzările acestuia au crescut cu 28%.
Propulsiile hibride plug-in au avut un salt de 93%, susținut de succesul noului Toyota C-HR PHEV. Matt Harrison, Chief Corporate Officer al Toyota Motor Europe, a declarat că diversificarea tehnologiilor electrificate a fost cheia pentru a răspunde cererii în schimbare a clienților din Europa.
Printre cele mai populare modele vândute se numără gama Yaris, gama Corolla și noul Toyota C-HR. Vânzările de vehicule complet electrice au crescut cu 19%, însă rămân sub nivelul celor mai mari producători europeni.