8.4 C
București
miercuri, 27 noiembrie 2024
AcasăSocialEvenimentTikTok, reacție la îngrijorările CNA privind alegerile din România

TikTok, reacție la îngrijorările CNA privind alegerile din România

Un purtător de cuvânt al platformei digitale TikTok a respins acuzațiile formulate de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) din România, care susține că algoritmii platformei ar fi favorizat un anumit candidat la alegerile prezidențiale din România, amplificând astfel conținutul favorabil acestuia.

Aceste afirmații au fost considerate de CNA drept o posibilă manipulare a opiniei publice, iar consiliul a cerut Comisiei Europene să investigheze rolul TikTok în acest context.

Vicepreședintele CNA, Valentin-Alexandru Jucan, a declarat că platforma digitală ar fi manipulat algoritmii pentru a favoriza anumite conținuturi, ceea ce ar fi dus la un dezechilibru în competiția electorală și ar fi periclitat pluralismul politic.

Algoritmii TikTok, după părerea noastră, este clar că au fost amplificaţi cu conţinut favorabil unui anumit candidat, generând dezechilibru în competiţia electorală şi periclitând pluralismul politic, a afirmat Valentin-Alexandru Jucan, vicepreşedinte al CNA.

CITEȘTE ȘI – CNA ia atitudine. Cere Comisiei Europene să investigheze TikTok pentru campania lui Călin Georgescu

În acest sens, Jucan a subliniat că algoritmii TikTok au fost „amplificați” pentru a susține un anumit candidat, influențând astfel modul în care alegătorii au perceput campania electorală.

TikTok a răspuns acestei acuzații, afirmând că afirmațiile sunt inexacte și înșelătoare. Reprezentantul platformei a subliniat că majoritatea candidaților au avut o prezență activă pe TikTok și că câștigătorii alegerilor din România au desfășurat campanii nu doar pe TikTok, ci și pe alte platforme digitale. Aceștia au subliniat că TikTok nu a favorizat un anumit candidat în mod special și că platforma a fost utilizată de o gamă largă de politicieni și partide.

Aceste … afirmaţii despre alegerile din România sunt inexacte şi înşelătoare, dat fiind că majoritatea candidaţilor şi-au stabilit o prezenţă pe TikTok şi câştigătorii şi-au făcut campanie şi pe alte platforme digitale în afară de a noastră, a declarat purtătorul de cuvânt al TikTok, citat de Reuters.

În urma acestui schimb de declarații, Comisia Europeană nu a răspuns solicitărilor de comentarii trimise de Reuters referitoare la acest subiect.

Urmărește România Liberă pe XFacebook și Google News!

Alexandru Stancu
Alexandru Stancu
2017 este anul debutului meu în presă. Am trecut pe la ProTv și Aleph News, iar din vara lui 2021 am devenit editor web la România Liberă.
Cele mai citite

BRD, cea mai frecventă căutare a fondurilor de pensii Pilon II pe Bursa de Valori București

În urma acestor produse constante, ponderea BRD în portofoliile fondurilor de pensii Pilon II a crescut de la 17,41% în mai 2023 la 19,06%...

Elon Musk elogiază dronele și-i numește „idioți” pe producătorii de avioane pilotate

Elon Musk a criticat dur programul de avioane de luptă F-35 al Pentagonului, numindu-i „idioți” pe producătorii care încă dezvoltă avioane pilotate, în ciuda...

Creștere semnificativă a creditării private în octombrie: soldul atinge 416 miliarde lei

Creditarea privată a înregistrat un avans anual de 8,9% în luna octombrie, soldul total ajungând la 416 miliarde lei, potrivit datelor furnizate de BNR....
Ultima oră
Pe aceeași temă