Tesla intenționează să construiască o mașină de 25000 de euro la fabrica sa de lângă Berlin, Germania, a declarat luni pentru Reuters o sursă care are cunoștință despre acest lucru, într-o evoluție mult așteptată de producătorul de vehicule electrice care vizează adoptarea în masă a mașinilor sale, potrivit economedia.ro.
Sursa, care a refuzat să fie numită, nu a precizat când va începe producția.
Tesla a refuzat să comenteze.
Directorul executiv Elon Musk a vizitat vineri uzina din Gruenheide și a mulțumit personalului pentru munca depusă, se arată într-o înregistrare video difuzată pe platforma de socializare X. În cadrul aceleiași întâlniri, el a informat personalul despre planurile de a construi acolo vehiculul de 25.000 de euro, a precizat sursa citată.
Uzina germană produce în prezent Model Y, cel mai bine vândut EV din Europa.
Luna trecută, Stellantis, al treilea producător auto mondial, a prezentat noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro, menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China
Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.
Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.
Musk plănuia de mult timp să facă o mașină electrică mai accesibilă, dar a declarat în 2022 că nu stăpânește încă tehnologia și a renunțat la acest plan.
Cu toate acestea, sursele au declarat pentru Reuters în septembrie că producătorul auto se apropie de o inovație care i-ar permite să obțină prin turnarea sub presiune aproape toată partea inferioară a caroseriei EV-ului într-o singură bucată, o descoperire care ar accelera producția și ar reduce costurile.
Extinderea pe piața de masă este esențială pentru atingerea obiectivului Tesla de a crește livrările de vehicule la 20 de milioane până în 2030, o creștere de 10 ori față de capacitatea actuală.
Dar o economie slabă și ratele ridicate ale dobânzilor au afectat cererea de vehicule electrice, determinând Tesla și alți producători să reducă prețurile în ultimele luni în încercarea de a stimula vânzările.
Constructorul auto plănuiește să dubleze capacitatea uzinei germane la 1 milion de vehicule pe an, dar nu a oferit o actualizare a numărului de mașini pe care le produce acolo din martie, când a declarat că a produs 5.000 de vehicule într-o săptămână – echivalentul a aproximativ 250.000 pe an.
Autoritățile locale au declarat în octombrie că au cerut producătorului auto să prezinte informații suplimentare privind modul în care planurile sale de extindere vor respecta legile de conservare a naturii și apoi vor lua o decizie privind aprobarea acestora, fără a oferi un termen.
De asemenea, Tesla i-a informat vineri pe muncitori că toți angajații vor primi o creștere salarială de 4% începând cu luna noiembrie, iar lucrătorii din producție vor primi 2.500 de euro în plus pe an începând cu februarie 2024.
Sindicatul german IG Metall a declarat în 2022 că salariile de la Tesla sunt cu aproximativ 20% mai mici decât cele oferite în cadrul contractelor colective de muncă la alți producători auto.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!