Tesla a redus prețurile de pornire pentru automobilele sale Model 3 și Model Y cu până la 9% în China, inversând o tendință de creștere în întreaga industrie, pe fondul semnelor de slăbire a cererii pe cea mai mare piață auto din lume.
Reducerile de preț sunt primele operate de Tesla în China în 2022 și vin după ce luna trecută Tesla a început să ofere stimulente limitate cumpărătorilor care au optat pentru asigurarea sa, notează Reuters.
Acțiunile firmei cu sediul în Austin, Texas, au scăzut cu 4,9%, la 203,9 dolari, la începutul tranzacțiilor.
Reducerea prețurilor vine și după ce săptămâna trecută directorul general al Tesla, Elon Musk, a declarat că în China și Europa este în curs „un fel de recesiune”, iar Tesla a spus că nu va reuși să își atingă obiectivul de livrare a vehiculelor în acest an.
Musk a declarat săptămâna trecută analiștilor că cererea a fost puternică în trimestrul curent și că se așteaptă ca Tesla să fie „rezistentă la recesiune”.
China Merchants Bank International (CMBI) a declarat că reducerile de preț ale Tesla au subliniat riscul concurențial tot mai mare pentru producătorii de vehicule electrice din China, în condițiile în care se estimează că vânzările la nivelul întregii industrii vor încetini până în 2023.
„Reducerile de preț subliniază posibilul război al prețurilor pe care l-am subliniat încă din august”, a declarat Shi Ji, analist la CMBI.
Tesla a redus prețurile în China anul trecut, în încercarea de a fi mai competitivă în această țară, în timp ce în Statele Unite, cea mai mare piață a sa, producătorul de vehicule electrice a majorat prețurile în ultimul an din cauza costurilor mai mari ale materiilor prime.