Ministrul Finanţelor Publice, Tanczos Barna, a declarat, joi seară, că ANAF, alături de organele judiciare, investighează modul de finanţare a campaniei electorale a candidatului la preşedinţie Călin Georgescu, axându-se pe ”modalitatea şi fluxurile de bani care au ajuns din diverse surse”, potrivit Antena 3.
”Este o investigaţie alături de organele judiciare, în care ANAF verifică modalitatea de finanţare a acestei campanii electorale”, a declarat Tanczos Barna, joi seară, la Antena 3.
Investigaţia în care este implicată ANAF îl vizează pe Călin Georgescu şi modul de finanţare a campaniei sale electorale pentru Preşedinţia României.
”Datele din investigaţie sunt confidenţiale, dar vă pot confirma că da, este în derulare o investigaţie care are ca temă finanţarea campaniei şi are ca temă modalitatea şi fluxurile de bani care au ajuns din diverse surse într-o campanie electorală în care a fost protagonist domnul Călin Georgescu”, a mai spus Tanczos Barna.
În 10 decembrie, Direcţia Antifraudă anunţa verificări ”în baza unor analize de risc”, în urma sesizării primite de la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) în legătură cu ”aspectele fiscale privind promovarea” candidatului Călin Georgescu.
La finalul lunii noiembrie, preşedintele AEP, Toni Greblă, a anunţat că a sesizat Parchetul, Poliţia şi ANAF despre posibile încălcări ale legislaţiei electorale, în timpul campaniei electorale pentru candidatul Călin Georgescu.
Călin Georgescu susținut în campania pentru prezidențiale de o firmă rusească care s-a ocupat și de Putin și Medvedev
O reţea rusă de influenţare activă în Franţa şi Germania în timpul pandemiei Covid-19 a fost utilizată şi în perioada premergătoare alegerilor recent anulate din România, potrivit unor documente consultate de Financial Times.
AdNow, o firmă de publicitate online fondată în 2014 de cetăţeni ruşi având sediul central la Moscova şi cu o filială la Londra, a fost utilizată într-o campanie de promovare a dezinformării cu privire la vaccinurile occidentale împotriva coronavirusului. Firma, acum relocată în Bulgaria, a fost activă în ultimii ani în campanii publicitare în România şi Bulgaria, arată documentele.
Acestea au fost dezvăluite pentru prima dată de BG Elves, un grup bulgar de experţi în securitate cibernetică şi de portalul românesc de investigaţii Snoop.
„Se joacă cu ingineria socială, încearcă să declanşeze emoţii pentru a vă forţa să faceţi clic pe anunţurile lor înşelătoare”, a declarat Petko Petkov de la BG Elves, care a analizat software-ul AdNow şi a concluzionat că acesta utilizează o operaţiune de creare de profiluri îmbunătăţită care colectează informaţii despre utilizatori care pot fi exploatate în scopuri politice. „Este foarte uşor să fii indus în eroare. Scopul final este să vă ceară datele personale”.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!