6.7 C
București
marți, 24 decembrie 2024
AcasăSocialStudiu: Social media schimbă "fața" adolescenților. Peste jumătate dintre ei vor să-și...

Studiu: Social media schimbă „fața” adolescenților. Peste jumătate dintre ei vor să-și modifice aspectul

Un sfert dintre tinerii români au curajul să apeleze la operații estetice

Conform unui studiu făcut de Acnemy, imaginea de sine a adolescenților și tinerilor este semnificativ influențată de activitatea lor pe rețelele de socializare. Jumătate dintre ei recunosc faptul că standardele ce țin de aspectul fizic, observate în social media, le influențează în mod negativ stima de sine. În același timp, ei spun că își doresc să fie recunoscuți în mediul social online pentru personalitatea, umorul și sinceritatea lor, fără să le fie analizat aspectul fizic, arată datele studiului, preluat de descopera.ro.

Doar 7% dintre tineri au declarat că platformele de socializare nu le afectează încrederea în sine, în timp ce peste o treime dintre ei simt că încrederea lor în sine este afectată semnificativ, iar 69% resimt stres, anxietate și neîncredere în sine tocmai din cauza presiunii legate de aspectul fizic în spaţiul online. Mai mult de 64% au spus că evită uneori să se expună pe platformele de socializare, de teama comentariilor negative pe care le-ar putea primi. Dacă postează, folosesc filtre. 19% dintre respondenți chiar s-au gândit să apeleze la operații estetice.

În 2024, 97% dintre respondenți spun că accesează mai multe platforme de social media în fiecare zi. Un procent de 93% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 12 și 20 de ani, utilizează cel mai des platforma Instagram, în timp ce 82% dintre ei intră pe platforma TikTok.

Studiul a fost făcut în perioada iulie-septembrie 2024 pe un eșantion de 100 de persoane cu vârste cuprinse între 12 și 20 de ani.

Dana Macsim
Dana Macsimhttps://www.romanialibera.ro
Dana Macsim este o profesionistă experimentată în jurnalism și comunicare, cu o carieră diversificată în mass-media și educație. A fost editor și prezentator de știri la Realitatea Plus din București, rol pe care l-a ocupat din decembrie 2019 până în iulie 2024. Începând cu 1 iulie 2024, Dana s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, a lucrat la Prima tv, Național Tv, Profit.ro și Money Channel în aceleași funcții. Dana a fost coordonator de marketing și comunicare la TCE 3 Brazi Group și expert în comunicare la Agenția pentru Dezvoltare Regională – Nord-Est. De asemenea, a fost manager la Centrul pentru Artă și Cultură Neamț și copywriter la Opera Comică pentru Copii din București. Pe lângă activitatea în jurnalism, Dana a fost și este profesor de limba franceză și de limba și literatura română la diverse instituții de învățământ. Dana deține un master în Comunicare de la Universitatea din București și este traducător și interpret certificat pentru limba franceză.
Cele mai citite

Crăciunul aduce bucurie pentru peste 700.000 de români cu nume de sărbătoare

Peste 700.000 de români își sărbătoresc onomastica în prima zi de Crăciun, conform datelor furnizate de Direcția pentru Evidența Persoanei din cadrul Ministerului Afacerilor...

Ajutoare AFIR pentru energie regenerabilă: 150 milioane euro, disponibile din Ajunul Crăciunului

Programul vizează achiziția de panouri solare, generatoare eoliene și baterii de stocare pentru consum propriu în ferme și întreprinderi În Ajunul Crăciunului 2024, Agenția pentru...

Acord istoric în industria auto: Honda, Nissan și Mitsubishi își unesc forțele

Producătorii japonezi de automobile Honda și Nissan au anunțat intenția de a fuziona, formând astfel al treilea cel mai mare producător auto din lume,...
Ultima oră
Pe aceeași temă