Un studiu realizat de InfoCons asupra produselor tip caffe latte, a relevat diferențe semnificative în valorile nutriționale, cu potențiale implicații pentru sănătatea consumatorilor
În cadrul studiului, au fost analizate informațiile de pe platformele online ale operatorilor care comercializează aceste produse, respectiv:
S.C. REX CONCEPTS BK ROMANIA S.R.L. (Burger King)
S.C. ALBINA RESTAURANTE S.R.L. (Friday)
U.S. FOOD NETWORK S.A. (KFC)
S.C. PREMIER RESTAURANTS ROMANIA S.R.L. (McDonald’s)
„Rezultatele arată o cantitate de zaharuri din glucide, raportată la 100ml de produs, cuprinsă între 1.92g și 6.4g!”, spune InfoCons. Organizația Mondială a Sănătății recomandă un consum maxim de 25 de grame de zahăr pe zi, ceea ce înseamnă că o porție de caffe latte poate contribui semnificativ la acest prag.
De asemenea, cantitatea de glucide (carbohidrați) variază între 3,2 g și 6,4 g per 100 ml, iar valoarea energetică se situează între 32,5 kcal și 65 kcal pentru aceeași cantitate de produs. În ceea ce privește grăsimile, acestea variază între 0,81 g și 3,20 g, iar proteinele sunt cuprinse între 2,3 g și 4,6 g. Cantitatea de sare în produsele analizate este între 0,07 g și 0,18 g.
Studiul arată, de asemenea, că unii operatori de pe piață prezintă informații nutriționale raportate la 100 ml de produs, în timp ce alții aleg să prezinte cantitatea totală a produsului, care poate varia între 180 și 200 ml per unitate.
Aceste discrepanțe în valorile nutriționale și în modul de prezentare a informațiilor sugerează o necesitate de transparență și o mai mare responsabilitate din partea producătorilor față de consumatori. În contextul unui consum tot mai ridicat de băuturi tip caffe latte, este esențial ca oamenii să fie informați corect și complet pentru a face alegeri alimentare mai sănătoase.
Urmărește România Liberă pe Google News, Linkedin, Twitter, Facebook și Youtube