Sistemul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a intervenit, luni seară, la o defecţiune apărută la un echipament ce deserveşte o reţea internă de telefonie interurbană utilizată pentru cooperare între instituţiile publice din Bucureşti. A fost afectată şi interfaţa IGSU care permite transmiterea mesajelor RO-ALERT, dar sistemul 112 a fost funcţional. Specialiştii STS au remediat problema, conform actulitate.org.
UPDATE: ”STS informează că a fost restabilită disponibilitatea reţelei interne de telefonie interurbană de la nivelul municipiului Bucureşti, iar toate serviciile de comunicaţii funcţionează la parametri normali”, au transmis reprezentanţii instituţiei.
Potrivit acestora, transmiterea mesajelor de avertizare a populaţiei prin sistemul RO-ALERT se realizează în condiţii normale.
ŞTIRE INIŢIALĂ: ”Biroul de presă al STS informează că Serviciul de urgenţă 112 funcţionează fără probleme şi cetăţenii pot anunţa urgenţele din orice reţea de telefonie mobilă. De asemenea, precizăm că a fost semnalată o defecţiune la un echipament ce deserveşte o reţea internă de telefonie interurbană utilizată pentru cooperare între instituţiile publice din Bucureşti, iar în prezent o echipa tehnică a STS intervine pentru înlocuirea acestuia şi restabilirea serviciului de comunicaţii”, a transmis, luni seară, STS.
”Astfel, sunt disponibile atât reţeaua telefonică IP a 112, cât şi prin reţeaua de radiocomunicaţii TETRA. Informăm faptul că este afectată şi interfaţa de la nivelul IGSU care permite transmiterea mesajelor ROALERT, însă sistemul de avertizare a populaţiei prin tehnologia cellbroadcast este funcţional prin interfaţa redundantă a STS”, a mai transmis STS.
STS, despre apelurile la 112 gestionate în ultimii ani
În 2022, numărul apelurilor de urgență preluate într-o limbă străină a crescut cu 16% față de anul precedent. S-au înregistrat 24.383 de astfel de apeluri față de 20.944 în 2021, transmite Serviciul Român de Telecomunicații (STS), printr-un comunicat de presă remis cotidianului național “România liberă”.
Numărul apelurilor la 112 procesate în limba ucraineană și rusă a crescut la peste 1000 în 2022 față de 2021, când au reprezentat mai puțin de 50 de cazuri.
Anul trecut, operatorii STS ai Serviciului de urgență 112 au gestionat urgențe în diferite limbi străine, au oferit sprijin de traducere pe timpul interviului și al intervenției pentru îngrijiri medicale de urgență, operațiuni de căutare și salvare în zonele montane din apropierea graniței sau în colaborarea cu autoritățile locale și cele din țările vecine. Fiecare operator stăpânește cel puțin o limbă de circulație internațională, printre care amintim engleză, franceză, spaniolă, ucraineană, maghiară, italiană, germană, turcă, rusă, greacă și bulgară, mai precizează sursa citată.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!