Stellantis intenționează să bazeze șapte modele pe o a cincea platformă cu costuri reduse, în timp ce se pregătește să concureze împotriva unui „potop” așteptat de mașini electrice chinezești ieftine, inclusiv Dacia Spring, în Europa.
Grupul, creat în 2021 prin fuziunea PSA și Fiat Chrysler, a declarat că producția tuturor celor 14 mărci ale sale va converge în timp pe patru platforme – Small, Medium, Large și Frame.
Cu toate acestea, noul Citroen e-C3 pe care Stellantis l-a dezvăluit marți se bazează pe așa-numita platformă „Smart Car”, derivată din platforma CMP a PSA, pentru a ajuta producătorul de automobile să vândă mașini EV la prețuri accesibile și să facă față ofertelor tot mai mari de vehicule electrice ieftine construite în China, inclusiv marca Renault, Dacia Spring.
Prezentând e-C3, care costă doar 23.300 de euro, Stellantis, șeful platformei Smart Car, Renaud Tourte, a spus că „aproximativ” șapte mașini noi în viitor ar trebui să se bazeze pe acesta, care este dedicat în principal vehiculelor electrice, dar poate și să fie utilizat pentru a produce versiuni cu motoare cu ardere internă.
Va urma o versiune mai mare a lui e-C3, iar vehiculele de la cel puțin două alte mărci Stellantis vor fi susținute de această platformă, începând din 2024, a spus Tourte marți.
Întrebat dacă noul Fiat Panda, așteptat pe la jumătatea anului 2024, va fi unul dintre modele, el a spus că „nu este complet nebunesc să cred asta”.
Opel, deținut de Stellantis, a anunțat, de asemenea, că va oferi un model EV în zona de preț de 25.000 de euro.
Platforma Smart Car este în curs de industrializare în uzina Trnava din Slovacia, dar ar putea fi instalată în alte fabrici, fie în Europa, fie în Maroc.
Cu 90% dintre furnizorii săi din țări cu costuri reduse, o diversitate redusă și o tehnologie de baterie mai ieftină din China, platforma Smart Car va permite lui Stellantis să reducă prețul e-C3 și mai mult până la 20.000 de euro, pentru raza sa mai scurtă de acoperire, a declarat marți CEO-ul Citroen Thierry Koskas.