Bursa din Singapore a înregistrat o scădere semnificativă a numărului de companii listate, ajungând la 617 în octombrie 2024, cel mai scăzut nivel din 2004.
Numărul de companii listate pe Bursa din Singapore a scăzut constant de la 782 în 2013, iar multe dintre ele au ales să se listeze pe piețele mai mari și mai dinamice, cum ar fi SUA.
Compania chineză Shein, cu sediul în Singapore, are în plan o listare la Londra, evaluată la 50 de miliarde de lire sterline, iar alte companii mari din Singapore, precum Grab și Sea Group, au optat pentru listarea la New York în ultimii ani.
Revizuirea piețelor de acțiuni și planurile autorităților de reglementare
În acest context, Autoritatea Monetară din Singapore a inițiat o revizuire a piețelor de acțiuni din țară, cu un grup de experți care include șefii SGX, ai autorității monetare și ai Temasek, compania de investiții de stat.
„Trebuie să facem atractivă listarea pentru companii și ca să vedem mai mulți administratori de fonduri pe piață, iar aceștia vor fi atrași doar de perspectiva de a investi în companii bune”, a declarat un reprezentant al autorității de reglementare.
Provocările pieței de capital și competiția globală
2024 ar putea fi un an crucial pentru listările la bursa din Singapore, din cauza incertitudinii politice legate de alegerile generale din întreaga lume.
De asemenea, piețele globale, în special Londra, au încercat să atragă companii, însă principala competiție rămâne piața de capital din SUA, care continuă să fie un magnet pentru listările mari.
Piața de IPO în Asia de Sud-Est și performanțele Singapore
Potrivit Dealogic, valoarea IPO-urilor din Asia de Sud-Est în acest an a fost cea mai scăzută din ultimii zece ani.
În comparație, Malaezia a înregistrat 46 de listări, iar Indonezia și Thailanda au avut câte 39 și respectiv 28 de listări.
Singapore, cu doar trei IPO-uri, a înregistrat o valoare totală de 31 milioane de dolari, mult sub cea a Filipinelor, care a depășit 197 milioane de dolari.
Urmărește România Liberă pe Google News, Linkedin, Twitter, Facebook și Youtube.