1.5 C
București
luni, 16 decembrie 2024
AcasăȘtirile zileiSe va ajunge la munte mai rapid: CNAIR a avizat varianta finală...

Se va ajunge la munte mai rapid: CNAIR a avizat varianta finală de Autostradă Ploiești-Brașov

Directorul general al CNAIR Cristian Pistol a anunţat marţi că a fost avizată varianta finală a traseului pentru Autostrada Ploiești-Brașov, conform romaniatv.net.

Conform directorului general al CNAIR, costul estimat pentru construcţia autostrăzii este de 5,5 miliarde euro, fără TVA.
„Am avizat astăzi în CTE – CNAIR varianta finală de traseu pentru autostrada Ploieşti – Braşov! În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian – Râşnov) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) şi 61 de structuri (28,75 km)”, a scris, pe Facebook, Cristian Pistol.

Conform acestuia, costul estimat pentru construcţia autostrăzii este de 5,5 miliarde euro, fără TVA.

Şeful CNAIR susţine că Autostrada Ploieşti – Braşov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei (Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Braşov) şi va traversa 23 de Unităţi Administrativ Teritoriale.

Lucrările la cei 16,3 kilometri ai şantierului lotului 2 Vidra – Bragadiru al Autostrăzii A0 Sud au ajuns la un stadiu fizic de peste 80%, a anunţat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
Acesta a efectuat marţi verificări pe şantierul lotului respectiv şi a constatat că antreprenorul „este bine mobilizat şi lucrează intens” la suprastructura drumului, la parcări şi la pasajele care supratraversează autostrada.

CNAIR a avizat proiectul de autostradă Ploiești-Brașov, mai multe lucrări demarând pentru acesta

„Pe podul peste DN5 se montează deja hidroizolaţie şi parapete. Peste pasajul peste CF 1 Decembrie a fost aşternut deja asfalt. Stadiul fizic în şantier a depăşit 80%. Am cerut ca lucrările să respecte normele de calitate pentru a nu avea probleme ulterioare în exploatare”, a notat Pistol pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, reprezentanţii constructorului turc Alsim Alarko au dat asigurări că folosesc cele mai bune soluţii, deoarece nu doresc nici ei sa aibă probleme în perioada de garanţie.

„Termenul pentru deschiderea circulaţiei este luna octombrie, au dat asigurări reprezentanţii constructorului”, a adăugat Pistol.

De asemenea, pe lotul 1 Glina – Vidra al A0 Sud se aşterne deja asfalt, iar stadiul fizic al lucrărilor este de aproape 70%.

„Sunt 2,8 km (din cei 16,93 km) aşternuţi astăzi în zona nodului rutier cu DN4. Mobilizarea în şantier este bună, iar constructorul turc (Alsim Alarko) lucrează acum inclusiv la rampele celor 4 pasaje, la finalizarea terasamentelor care au ajuns la un stadiu de 90% şi la suprastructura drumului”, a continuat şeful CNAIR.

Stadiul fizic al lucrărilor din şantier se apropie de 70%, iar constructorul şi-a asumat deschiderea circulaţiei până la finalul acestui an.

„Am solicitat creşterea ritmului de lucru, inclusiv în schimburi de noapte, astfel încât termenul asumat să fie respectat”, a mai spus Cristian Pistol.

Urmărește România Liberă pe  Twitter, Facebook și Google News!

Catalin Serban
Catalin Serban
Cătălin Șerban scrie în presă din anul 2019, iar din februarie 2021 la România Liberă. A fost director de comunicare al Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și președinte al acestei organizații. A primit din partea Casei Regale a României, în anul 2015, Medalia „Regele Mihai pentru Loialitate" pentru organizarea excelentă a Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și pentru devotamentul cu care a promovat ideile și cauza monarhică.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă