Pasajul rutier Unirii se redeschide circulației înainte de începerea noului an școlar. Devine cel mai tehnologizat și modern tunel rutier din România, spune Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.
„În numai două luni, Sectorul 4 a pus în siguranță cel mai important obiectiv de infrastructură din Capitală, care devine astfel cel mai tehnologizat și modern tunel rutier din România! Pasajul rutier Unirii se redeschide circulației înainte de începerea noului an școlar. După 77 de zile de muncă, fără niciun fel de întârziere, lucrările de punere în siguranță a celui mai important obiectiv de infrastructură din Capitală s-au încheiat. Urmare a unei investiții de 12 milioane de euro, Pasajul rutier Unirii, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar și cel mai tehnologizat din țară”, arată Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, potrivit jurnalul.ro.
Potrivit acestuia, peste 1.800 de ore de lucru au fost necesare pentru această transformare, timp în care constructorii au izolat toate infiltrațiile de la nivelul carosabilului, au închis fisurile din pereții interiori ai pasajului prin injectarea unor mortare speciale, pe care, ulterior, i-au îmbrăcat cu peste 3.000 de panouri metalice.
Pasajul rutier Unirii se redeschide înainte de începerea noului an școlar având o vizibilitate crescută și mai multe elemente de siguranță
„Mai mult, pentru a crește vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat și bandă LED pe o suprafață de 4 kilometri. Totodată, la suprafață au fost instalați 30 de stâlpi de iluminat precum și 150 de proiectoare (pe rampă), astfel încât, iluminatul în pasaj să devină un ghidaj de siguranță pentru șoferi. De asemenea, Pasajul Unirii are, în momentul de față, cel mai performant sistem de ventilație. De ultimă generație, conceput special pentru aerisirea pasajelor rutiere, precum arhicunoscutul tunel rutier Mont Blanc, ce leagă Franța de Italia, sistemul este complet automatizat și are două regimuri de funcționare. Acesta este compus din 60 de ventilatoare, care intervin de îndată, în momentul în care nivelul noxelor în tunel ajunge să fie unul foarte ridicat și, totodată, evacuează fumul către zonele de ieșire, în caz de incendiu. În paralel cu aceste lucrări, s-a intervenit la înlocuirea rețelelor edilitare de apă și canal, a celor electrice, în vederea instalării noului sistem de iluminat precum și la montarea unui nou sistem de supraveghere video. Totodată, pasajul a fost dotat cu două defibrilatoare automate pentru situații de urgență cât și cu amplificatoare pentru semnalul de telefonie mobilă”, arată sursa citată.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!