7.8 C
București
joi, 21 noiembrie 2024
AcasăȘtirile zileiȘcoala pentru toți copiii - Lansarea Monitorizării Segregării Școlare

Școala pentru toți copiii – Lansarea Monitorizării Segregării Școlare

Proiectul monitorizării segregării școlare se va desfășura în 880 de localități din 11 județe și are la bază rezultatele obținute în perioada 2015-2016 când s-au pus bazele unui sistem de monitorizare a segregării școlare.

”În 2015, ne-am dat seama că nu existau indicatori pentru monitorizarea segregării școlare,și am elaborat pentru prima oară în România, mai târziu am aflat pentru prima oară în Europa, o metodologie de monitorizarea segregării școlare. În 2016, această metodologie a fost preluată de Ministerul Educației care a fost aprobată în 2019. Monitorizarea segregării din 2016 în 112 de localități a arătat ca una din două localități are o școală cu o formă de segregare școlară. Pe baza rezultatelor din 2016 am realizat o hartă a segregării școlare în regiunea Nord-Est. Deoarece din 2016 până astăzi nu a mai fost monitorizată segregarea școlară, reluăm monitorizarea segregăriicuo abordare nouă, o monitorizare duală: a dimensiunii segregării școlare dar și a metodologiei de monitorizarea a segregării adoptate de Ministerul Educației. Dacă nu acționăm în timp real, vom sacrifica viitorul a încă unei generații de copii”, a subliniat Cerasela Bănică, președintele CADO.

La rândul său, fostul ministru al Educației, senatorul PNL Monica Anisie a afirmat că în 2016 s-a lucrat la Minister în problematica segregării școlare cu sprijinul experților UNICEF.

”În 2016, am adoptat Ordinul 6158 privind planul de desegregare școlară în învățământul preuniversitar din România precum și Ordinul privind interzicerea segregării școlare. În decembrie 2019, MEN a solicitat sprijinul UNICEF pentru crearea cadrului desegregării școlare, dar pandemia de COVID-19 a blocat lansarea monitorizării seggregării școlare . În anul școlar 2021-2022, vom fi mai aplicați în ceea ce privește aplicarea metodologiilor de desegregare. Voi fi întotdeauna alături de copii și profesori. Munca de teren este cea mai importantă și totodată sunt deschisă la propunerile dumneavoastră”, a adăugat senatorul PNL, Monica Anisie.

Pe de altă parte, secretarul de stat în Ministerul Educației și Cercetării, Radu Szekely a subliniat faptul că pandemia de COVID -19 a întârziat aplicarea metodologiei de monitorizare a segregării în școli deși UNICEF a transferat către Minister platforma și indicatorii necesari monitorizării.

”Școala pentru toți copiii!”-II este un proiect derulat de Centrul de Advocacy și Drepturile Omului – CADO în parteneriat cu Asociația Consultanților în Dezvoltare Comunitară – ACDC, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Scopul proiectului este îmbunătățirea practicilor instituționale în aplicarea legislației de prevenire și combatere a segregării și discriminării rasiale datorită acțiunilor de watchdog, monitorizare și advocacy a ONG-urilor capacitate pentru a identifica și raporta discriminarea elevilor romi în educație sub forma segregării.

Cele mai citite

Vortex polar în România. Cod roșu de viscol și ninsori

Agenția Națională de Meteorologie (ANM) a emis, joi, cod roșu, portocaliu și galben de ninsori, viscol și vânt puternic, pentru aproape toată țara Potrivit ANM,...

Leasingul de personal: o soluție pentru deficitul de muncitori calificați în România?

Confruntându-se cu un deficit de muncitori calificați, România se află în fața unui mare obstacol în calea dezvoltării economice. Astfel, leasingul de personal se...

Cum să alegi cel mai bun sistem de încălzire pentru casa ta

Atunci când te pregătești să construiești o casă, alegerea sistemului de încălzire este una dintre cele mai importante decizii pe care le vei lua.  Un...
Ultima oră
Pe aceeași temă