Înmatriculările de mașini electrice noi în Uniunea Europeană și România au înregistrat o scădere semnificativă în august 2024, pe fondul reducerii subvențiilor și a ofertei limitate de modele accesibile.
În Uniunea Europeană, s-au înmatriculat doar 92.000 de mașini full-electrice, față de 165.000 în august 2023, ceea ce reprezintă o scădere de 44%.
Cota de piață a vehiculelor electrice a scăzut la 14,4%, de la 21% în anul precedent.
Cele mai mari scăderi au fost înregistrate în:
- Germania: scădere de 68%.
- Franța: scădere de 33%.
În total, în primele opt luni din 2024, în UE au fost înmatriculate 902.000 de mașini electrice, ceea ce reprezintă o scădere de 8% comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
România, în primele opt luni s-au înmatriculat 6.877 de mașini full-electrice, comparativ cu aproape 10.000 în 2023.
În luna august, au fost înmatriculate 494 de mașini electrice, față de 1.608 în august 2023, marcând o scădere de 69%.
Alte tipuri de combustibili în România:
- Mașini pe benzină: 34.800 înmatriculate în primele opt luni, o scădere de 5%.
- Mașini diesel: 14.500, o creștere de 29%.
În ciuda scăderii segmentului de vehicule electrice, piața auto totală din UE a înregistrat o creștere în primele opt luni, ajungând la 7,18 milioane de unități. Totuși, luna august a adus o scădere de 18% a vânzărilor totale.
Scăderea semnificativă a înmatriculărilor de mașini electrice indică probleme legate de costuri și subvenții, dar și o încetinire a adopției acestui tip de vehicul, în special pe marile piețe europene.