2.3 C
București
joi, 26 decembrie 2024
AcasăEconomieEconomie internaționalS-a redeschis o cale ferată largă România - Ucraina. Ucrainenii, aflați în...

S-a redeschis o cale ferată largă România – Ucraina. Ucrainenii, aflați în război, au terminat partea lor cu patru luni înaintea românilor

La granița de nord a României, cea cu Ucraina, s-a redeschis o cale ferată largă, care face legătura dintre localitățile Valea Vișeului din România și Rahău (Rakhiv) din Ucraina.

Evenimentul a fost anunțat de Alexander Kamyshin, șeful Căilor Ferate din Ucraina, într-un mesaj postat pe internet. Data mesajului este 18 ianuarie 2023. Mesajul oficialului ucrainean este însoțit și de fotografii. El explică importanța acestei noi conexiuni feroviare prin mai multe argumente. Unul dintre ele este că, potrivit oficialului ucrainean, „peste 30.000 de ucraineni trăiesc în regiunea Maramureș din România, care se învecinează cu Ucraina. Suntem fericiți să le oferim o legătură confortabilă pentru a-și vizita prietenii și rudele din Ucraina”.

Șeful Căilor Ferate din Ucraina nu pomenește nimic despre etnicii români care trăiesc în nordul Bucovinei, în Ținutul Herței sau în „Maramureșul istoric”. Dar, cu siguranță, și românii din Ucraina vor avea voie să călătorească cu trenul în România, pentru a-și vizita prietenii și rudele.

Kamyshin face și o precizare importantă legată de ritmul lucrărilor de construcție. Doar o rememorare. În august 2022, în plin război, noi am terminat reconstruirea celor 20 de kilometri de linie ferată nouă. Această linie fusese închisă timp de 17 ani. Am terminat-o în două luni. Și după aceea am așteptat încă patru luni ca feroviarii români să termine partea lor de lucrare”.

cale ferată largă
Gara din Rakhiv / Foto Alexander Kamyshin, Twitter

Potrivit unei scheme pe care o prezintă oficialul ucrainean, tronsonul feroviar din Ucraina este pe traseul Rakhiv – Berlebash – Dilove – graniță. Tronsonul din România (finalizat cu patru luni mai târziu decât cel din Ucraina) este între graniță și Valea Vișeului.

Oficialul ucrainean mai precizează și că țara lui a repartizat, pe noul tronson feroviar, „trenuri Diesel noi, fabricate în Ucraina, în timp de război”.

O cale ferată largă permite trenurilor din Ucraina să circule în România fără a schimba boghiurile

Ecartamentul larg (mai mare decât cel din România) este specific rețelei feroviare din spațiul fostei URSS. Ecartament larg înseamnă 1.524 milimetri, iar cel din România este de 1.435 de milimetri.

Reabilitarea liniei de la Valea Vișeului permite trenurilor din Ucraina să circule rapid spre România, fără a fi obligate să-și schimbe roțile la frontieră. Schimbarea roților, care durează ore în șir, se face de exemplu la punctele feroviare de trecere a frontierei între România și Republica Moldova.

Urmărește România Liberă pe TwitterFacebook și Google News!

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Efectul Schengen: Prețurile locuințelor din zonele de graniță explodează

Intrarea României în spațiul Schengen cu frontierele terestre, de la 1 ianuarie, aduce schimbări și pe piața imobiliară, în special în zonele de graniță....

YouTube, blocat de facto în Rusia: Traficul platformei s-a prăbușit cu 80%

Experții în securitate cibernetică consideră că această strategie reprezintă o formă treptată de cenzură Autoritățile ruse au început o blocare de facto a platformei YouTube,...

România deschide ușa șoferilor non-UE: străini angajați pe Uber sau Bolt, din 2025

Germania a adoptat un model similar în primăvară, permițând susținerea examenului de calificare în 8 limbi, inclusiv română, ca răspuns la criza forței de...
Ultima oră
Pe aceeași temă