Mai mult de jumătate dintre români (53%) își propun să profite de ofertele de Black Friday, însă, potrivit unui sondaj realizat de tbi bank, 72% dintre aceștia spun că bugetul lor este comparabil sau mai mic decât anul trecut, scrie Ziarul Financiar.
Studiul, desfășurat pe un eșantion de 1.171 de respondenți din toată țara, arată că majoritatea consumatorilor au alocat cel puțin 500 de lei pentru cumpărături de Black Friday, iar o treime intenționează să cheltuie peste 1.000 de lei.
În ciuda interesului ridicat, peste 43% dintre respondenți nu au economii pentru acest eveniment, planificând să folosească salariul din octombrie sau chiar să apeleze la împrumuturi.
Aproape 84% dintre cumpărători urmăresc evoluția prețurilor înainte de Black Friday, cu mai mult de 30% observând produsele dorite cu cel puțin o lună în avans.
Aproximativ 36% dintre participanți se așteaptă la reduceri mai mici decât anul trecut, în timp ce doar 10,2% estimează reduceri mai mari.
Comportamentul cumpărătorilor variază de Black Friday
Aproape 42% caută cel mai mic preț pentru articolele necesare, 37,7% sunt dispuși să achiziționeze doar dacă prețul corespunde așteptărilor, iar 20,5% vor cumpăra doar dacă reducerea este considerabilă. Mai mult de jumătate (58,5%) își propun să cumpere doar dacă discountul depășește 30%.
Printre cele mai căutate categorii de produse se numără electronicele (40,5%), electrocasnicele (39,2%) și articolele IT (27,8%). De asemenea, 72% din cumpărători își doresc produse de uz personal sau casnic, iar 28,1% caută cadouri de Crăciun.
Aproape 20% își propun să achiziționeze articole de valoare mare, pe care le-au amânat până la ofertele din acest an.