Rolls-Royce își extinde fabrica din Chichester, Anglia, cu cinci noi clădiri, construcția fiind planificată să înceapă anul viitor, scrie CNN.
De obicei, atunci când un producător auto își extinde o fabrică, o face dintr-un motiv simplu: construirea mai multor mașini. Dar aici este vorba de Rolls-Royce. Fabricarea și vânzarea mai multor Rolls-Royce ar submina exclusivitatea lăudată a mărcii.
Așadar, această extindere a fabricii nu are ca scop fabricarea mai multor mașini, ci fabricarea unor mașini mai scumpe, ceea ce necesită mai mult timp și mai mult spațiu pentru ateliere și pentru depozitarea materialelor premium.
Extinderea semnalează faptul că deși nu poți cumpăra mai multe mașini, cu siguranță vei cheltui mai mult pentru fiecare dintre ele.
Din 2020, vânzările Rolls-Royce au crescut cu 17%, atingând anul trecut un record de 6.032 de mașini și SUV-uri la nivel mondial. În aceeași perioadă, însă, suma medie de bani pe care clienții au plătit-o pentru mașinile lor a crescut cu 43%, trecând de la 350.000 de dolari în 2020 la 500.000 de dolari fiecare, în medie, anul trecut.
Această creștere a veniturilor pe vehicul provine în mare parte din cererile de personalizare mai complexe și mai consumatoare de timp – „bespoke”, cum le numește Rolls-Royce. Aceasta chiar își numește programele de personalizare de lux „Bespoke” și, pentru modelele complet personalizate, „Coachbuild”.
„Nu creștem neapărat în volum”, a declarat Martin Fritsches, președintele Rolls-Royce Motor Cars Americas. „În mod evident, acesta nu este punctul nostru forte. Dar, în mod clar, zona noastră de personalizare câștigă și este relevantă. Și s-a extins în mod dramatic, în special în ultimii doi ani.”
Aceasta va fi prima extindere majoră a fabricii de când a fost construită în 2003, în urma achiziționării mărcii de către BMW în 1998. Înainte de aceasta, automobilele Rolls-Royce au fost construite alături de Bentley – Rolls-Royce a achiziționat Bentley în 1931 – la o fabrică din Crewe, Marea Britanie.
Bentley, deținută acum de Volkswagen, construiește în continuare mașini la Crewe și are și propriul program de personalizare. Anul trecut, aproape trei sferturi dintre clienții Bentley au solicitat opțiuni personalizate, dincolo de lista deja lungă de opțiuni a mărcii, o creștere de 43% față de anul precedent.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!