Anunțată la sfârșitul anului trecut, alianța dintre Renault și Geely a creat deja Horse – care a început să funcționeze de la 1 iulie – o companie specializată în dezvoltarea și producția de motoare termice cu emisii reduse.
Această nouă companie are sediul în Madrid (Spania), are 9.000 de foști angajați ai Grupului Renault, care vor lucra în 8 fabrici cu o capacitate de producție de 3,2 milioane de unități pe an. De asemenea, gestionează 3 centre de cercetare și dezvoltare, cu prezență în 7 țări (Argentina, Brazilia, Chile, Portugalia, România, Spania și Turcia).
Horse va fi un furnizor global independent de sisteme de propulsie care va dezvolta tehnologii fără carbon și emisii scăzute. Noua companie este de așteptat să-și aprovizioneze clienții industriali existenți, inclusiv Renault, Dacia, Nissan și Mitsubishi, dar pe viitor, ar putea oferi, de asemenea, tehnologii de propulsie altor mărci.
Compania se va specializa în dezvoltarea unei game complete de tehnologii în toate componentele (motor, cutie de viteze, sistem hibrid (xHEV) și baterii). În plus, sistemele de propulsie Horse vor fi pregătite pentru a integra în cele din urmă toate tipurile de energii existente, alternative sau viitoare (e-fuels, GPL, hidrogen etc.). Compania petrolieră Aramco, a semnat o scrisoare de intenție cu Renault și Geely pe 2 martie 2023 și evaluează o investiție strategică în această nouă companie.
„În 2040, vehiculele cu ardere și vehiculele hibride vor continua să reprezinte mai mult de 50% din vânzările globale. Horse va conduce această piață cu cele mai bune soluții cu emisii scăzute din clasa sa, bazate pe expertiza sa tehnologică. Este o experiență unică și o mare sursă de mândrie colectivă să contribui la crearea unei companii de această amploare”, spune Patrice Haettel, CEO Horse.
Potrivit Grupului Renault, unitățile Horse, Geely și Aurobay (filiala sa din China și Suedia) vor avea o capacitate de producție comună de peste 5 milioane de cutii de viteze și motoare pe an, care operează în 22 de fabrici și centre de dezvoltare din întreaga lume, și va lucra inclusiv la următoarea generație de combustibili.