Reducerea primei pentru achiziția de maşini electrice, de la 10.000 la 5.000 de euro, a avut un impact semnificativ asupra vânzărilor Dacia Spring, înjumătățindu-le și prăbușind piața acestui model.
Conform datelor centralizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), citate de Ziarul Financiar, autoturismele electrice au înregistrat o scădere de 17%, atingând o cotă de piață de 24,7%.
Autoturismele pur electrice au înregistrat o scădere dramatică de 68%, reducându-și cota de piață la 4,9%.
Această scădere pe segmentul maşinilor electrice vine după ani de creștere constantă, în care vânzările s-au dublat anual.
În 2024, reducerea primei din cadrul programului Rabla Plus a dus la neutilizarea a 80% din fondurile destinate persoanelor fizice, conform datelor furnizate de Dacia.
Cu cât au scăzut vânzările Dacia
Vânzările Dacia Spring, care a fost principalul motor al pieței electrice în ultimii ani, au scăzut cu 47% în primele șapte luni ale acestui an.
Un alt factor care a contribuit la această scădere este creșterea prețului mașinii. În 2021, când a fost lansată, Dacia Spring costa 8.000 de euro cu prima Rabla inclusă.
În prezent, prețul a crescut la între 12.000 și 15.000 de euro, în funcție de versiunea de echipare.