Euroins a reacționat după materialele publicate de Libertatea.
“În legătură cu informațiile publicate de Libertatea care privesc compania Euroins România, conducerea grupului Euroins Insurance Group AD (EIG), lider în Europa Centrală, de Est și de Sud (CESEE), declară că, încă o dată, manipularea media are ca scop destabilizarea întregii piețe de RCA din România”, se arată într-un punct de vedere al societății de asigurări, remis cotidianului național “”,România liberă.
Eroins mai precizează; “Afirmațiile făcute în articol conțin date de natură tehnică care trebuie înțelese în contextul reglementărilor de raportare. Dimpotrivă, cu o abordare jurnalistică nesigură, articolul a generat o reprezentare total eronată și malițioasă a realității. Presupunem că așa numitele „documente” prezentate în presă (email-uri de lucru informale și neoficiale, care nu au fost niciodată autorizate de către conducerea companiei) sunt redate trunchiat și interpretate în mod eronat de către foști angajați ai Euroins România. Aceștia din urmă au fost identificați prin încălcări sistematice ale eticii și practicilor corporative și legale”.
“În cazul în care există și angajați ai ASF care au încercat să inducă în eroare conducerea autorității de reglementare sau angajați care răspândesc informații false în mass-media, care apoi publică știri false, considerăm că aceștia ar trebui să-și asume responsabilitatea pentru furnizarea unor documente care nu sunt de interes public fără o interpretare corectă. De asemenea, dorim să ne adresăm autorității de reglementare pentru a lua măsuri și a proteja companiile de asigurări de pe piață de astfel de atacuri mediatice.
Pentru a evita orice dubiu și pentru a fi pe deplin transparentă, Euroins, sub supravegherea ASF, a efectuat un inventar al tuturor litigiilor deschise și, de asemenea, încheiate până la 31 octombrie 2022. Rezultatele acestei verificări a inventarului au fost transmise la ASF în data de 16 ianuarie 2023, împreună cu toate remedierile provizioanelor până la 31 decembrie 2022.
În concluzie, conducerea a făcut tot posibilul pentru a evalua în mod corespunzător situația actuală complicată, fiind și mai surprinsă în ceea ce privește presupusul caz penal împotriva managementului companiei pe acest subiect.
Doar pentru a ilustra amploarea manipulării în articolul menționat mai sus, vă punem la dispoziție următoarele date:
- În ultimii trei ani, Euroins România a plătit peste 3,5 miliarde de Lei în mai mult de 400.000 de dosare de daună. Numai acest lucru este de ajuns pentru a demonstra falsele declarații ale publicației, deoarece cifrele publicate reprezintă un aproximativ de 3% din totalul despăgubirilor plătite de către companie.
- Mai mult, dorim să amintim că în această perioadă, o sumă de peste 200 de milioane de Lei a fost investită în companie printr-un aport de capital, care depășește cu mult suma citată. Și mai mult, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare a devenit acționar al companiei, lucru care arată mesajul clar de încredere și mare oportunitate pentru dezvoltarea industriei locale de asigurări.
Nu în ultimul rând, conducerea EIG dorește să își exprime întregul sprijin pentru echipa de management a Euroins România. Sub îndrumarea directorului general Tanja Blatnik, compania a trecut printr-o transformare completă, care a dus la o îmbunătățire semnificativă a performanței generale a activității noastre în România.
În mai puțin de un an, compania a înregistrat îmbunătățiri masive, cum ar fi digitalizarea proceselor, diversificarea produselor de asigurare și a portofoliului, o mai bună experiență a clienților, precum și o scădere majoră a reclamațiilor și plăți făcute mai rapid. În ceea ce privește procesarea cererilor de despăgubire, perioada de la depunerea cererii de către un solicitant, până la data plății (termenul legal este de 40 de zile) a fost redusă semnificativ. În prezent, plata medie pentru toate cererile de despăgubire este de doar 9 zile, față de 35 de zile în urmă cu doi ani. Rezultatele pozitive ale eforturilor noii conduceri pot fi observate și în cifrele financiare ale companiei.
De asemenea, suntem foarte recunoscători clienților, angajaților și partenerilor noștri care, în ciuda perioadei actuale, cu mari provocări și atacuri mediatice, continuă să aibă încredere în noi și să aprecieze calitatea serviciilor noastre.
Ca urmare a atacului mediatic și publicării unor informații false și manipulatoare, EIG își rezervă dreptul de a acționa în justiție împotriva celor care le-au generat cu rea voință, inclusiv împotriva tuturor persoanelor care participă la aceste atacuri și încearcă să destabilizeze piața românească de asigurări:=”.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!