Primul tren chinezesc electric urmează să fie inaugurat pe căile ferate din România. Acesta va prinde o viteză de 160 de kilometri pe oră şi va circula doar pe anumite rute din ţară, transmite Antena 3.
După modernizarea infrastructurii feroviare, Marian Mihail Călin, directorul general al Astra Vagoane Călători, a anunţat că vagoanele şi locomotiva vor respecta cele mai stricte standarde internaționale în materie de siguranță și confort pentru pasageri.
Doar pe anumite rute va circula acest tren chinezesc electric
CFR pune pe calea ferată din România primul tren chinezesc electric. Acesta va circula din Bucureşti spre Constanța şi spre Brașov, a anunţat Marian Mihail Călin, directorul general al Astra Vagoane Călători, în cadrul unei conferinţe.
Momentan, garnitura este într-un proces de certificare şi autorizare, iar următorii paşi care trebuie făcuţi sunt verificarea compatibilității cu normele naționale și adaptarea la rețeaua feroviară existentă. Apoi, urmează solicitarea autorizației care va permite să fie pus în funcțiune în România.
Trenul va prinde o viteză de 160 de kilometri pe oră şi va respecta cele mai înalte standarde internaţionale. De asemenea, Marian Mihail Călin a dezvăluit că Astra Vagoane Călători a livrat 97 de tramvaie din cele 100 prevăzute într-un contract cu Primăria Municipiului București, în mai puţin de doi ani.
Viteza trenurilor în România înregistrează recorduri negative
Nu mai este o noutate pentru nimeni faptul că CFR are mari probleme cu infrastructura şi locomotivele. Mai mult de jumătate dintre acestea ar trebui să fie scoase din uz, iar 85% dintre linii ar trebui modernizate. Aceste lipsuri au dus la recorduri negative anul trecut, în România. Mai exact, viteza medie a celor 1.100 de trenuri de călători care au circulat în ţara noastră a fost de 45 km/h.
„Pentru anul 2023, viteza medie comercială pentru trenurile de călători a fost de 44,71 km/h, iar pentru trenurile de marfă a fost de 15,86 km/h”, a dezvăluit CFR Infrastructură, conform Europa Liberă.
Situaţia revoltătoare este explicată de locomotivele învechite, dar şi de şinele care ar trebui reabilitate cât mai curând. Ultimele trenuri cumpărate au fost achiziţionate în 2002-2006, fiind vorba despre cele 120 de săgeți albastre. Cât despre vagoane, ultimele au fost luate în 1998-2011, în număr de 600, ceea ce ne clasează încă o dată la coada clasamentului în Europa.
„În total, 9.000 de km sunt în așteptare pentru lucrări de reparații capitale. Prin PNRR sunt contractate lucrări de reparații de tip „Quick Wins” pe o lungime de 420 km de cale ferată și lucrări de reînnoire pe 217,7 km între București și Pitești”, spun reprezentanții companiei.
Armata CHINEI are la dispoziţie trenuri speciale, de mare VITEZĂ. Vezi rolul acestora
China a construit o reţea feroviară strategică, adaptată pentru uz militar, pe care trenurile se deplasează cu 120 de mile pe oră (circa 200 km/h).
Construirea noilor magistrale feroviare a început în anul 2014 şi numără deja şase linii. Prima utilizare în scop militar a acestei reţele de transport s-a desfăşurat acum câteva zile. O brigadă a armatei chineze s-a îmbarcat într-un tren de pe linia spre provincia Xianjiang (cea mai nouă dintre cele şase magistrale de mare viteză). Garnitura feroviară a transportat oameni şi armament.
Militarii chinezi au anihilat un grup separatist uigur
Militarii chinezi au parcurs cu trenul 300 de mile (aproape 500 de kilometri) din provincia Lanzhou până în regiunea autonomă Xianjiang, majoritar musulmană, pentru a anihila un grup al separatiştilor musulmani de naţionalitate uigură – a informat media oficială de la Beijing.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!